سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:00 - چهارشنبه 02 مهر 1393

همزماني ماه مهر و هفته دفاع مقدس، فرهنگ ايراني اسلامي را تداعي مي سازد

استاندار اصفهان گفت: همزماني ماه مهر وهفته دفاع مقدس فرهنگ ايراني اسلامي را براي همگان و به خصوص جوانان و نوجوانان تداعي مي سازد.

به گزارش اصفهان شرق؛  دكتر رسول زرگرپور، استاندار اصفهان امروز در آيين نواختن زنگ مهر در شهرستان نجف آباد اظهار داشت: ماه مهر آغاز فصل دانش و حركت بزرگ علمي در كشور ايران است كه اين مقطع زماني مهم با هفته دفاع مقدس همزمان شده است.

وي افزود: همزماني ماه مهر و هفته دفاع مقدس، فرهنگ ايراني اسلامي را براي همگان و به خصوص جوانان و نوجوانان تداعي مي سازد كه نسل جوان و نوجوان ما بايد از روش و زندگاني شهدا الگو گيري كنند.

زرگرپور بر ادامه راه شهدا تاكيد كرد و گفت: دانش آموزان با تحصيل و كسب علم ودانش و بكاگيري آموزه هاي خود براي پيشرفت و توسعه كشور تلاش كنند كه اين تلاش و كوشش آنها در ادامه مسير شهداست.

وي به اهميت كار وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد و بيان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي بر همكاري همگان با وزارت آموزش و پرورش تاكيد دارند كه بر اساس تاكيد ايشان همه مسئولان و مردم بايد اين وزارتخانه را در رسيدن به اهدافش ياري كنند.

استاندار اصفهان همچنين با اشاره به ظرفيت هاي شهرستان نجف آباد گفت: شهرستان نجف‌اباد يكي از شهرستان هاي مهم و با ظرفيت هاي علمي، صنعتي و ايثار و شهادت است كه در دوران انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و پس از ان نقش موثري درسطح استان و كشور داشته است.

وي با اشاره به آمار 2 هزار و 500 شهيد اين منطقه افزود: اين شهرستان داراي شهداي فرهنگي و دانش آموز زيادي است كه آمار شهداي دانش آموز اين شهرستان درسطح كشور بي نظير است.

وي، حراست از ارزش هاي اسلامي را وظيفه همگان دانست و تصريح كرد: ملت ايران از قدرت براي حراست از ارزش هاي اسلامي و انقلابي استفاده كرده اند و علم و فناوري در اين كشور در جهت خدمت به مردم و نه در تجاوز به  حقوق ملت ها مصرف مي شود.

پايان پيام

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.