سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - چهارشنبه 02 مهر 1393

استاندار اصفهان:

طرح‌های ملی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اصفهان اجرا می‎‌شود

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان برای اجرای چند طرح ملی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آمادگی دارد و امیدوار هستیم که این طرح‌ها در نصف جهان اجرائی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فنی استان اصفهان اظهار کرد: این استان آمادگی لازم برای اجرای چند طرح ملی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارد.

وی افزود: با توجه به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این‌باره، اجرای موفق این طرح‌ها نه تنها سبب می‌شود که ظرفیت‌های استان بهتر شکوفا شود، بلکه اشتغال‌زایی خوبی را نیز به‌همراه دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اجرای دولت الکترونیک از وظایف ذاتی دستگاه‌‌ها به‌شمار می‌آید، بیان کرد: این امر در صورتی تحقق می‌‌یابد که همه دستگاه‌ها تمام یا بیشتر برنامه‌های خود را تحت شبکه دولت الکترونیک قرار دهند، و در این راستا دولت الکترونیک به شکل مجموع و زنجیره‌ای تحقق خواهد می‌یابد.

وی به اجرای پایلوت یک طرح ملی با عنوان توانمند‌سازی سرمایه‌های انسانی در حوزه فناوری اطلاعات توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در استان اصفهان اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح به‌همراه طرح آموزش سلامت الکترونیک و طرح دیتا سنتر و طرح کتاب الکترونیک باید با اندکی اصلاحات به تهران فرستاده شود و در صورت تصویب در استان اجرا شود.

زرگرپور تصریح کرد: اجرای این طرح با هدف ارتقای سطح دانش کارمندان دولت، برای بهره‌برداری از ابزار دولت الکترونیک، برنامه‌ریزی آموزشی با رویکرد اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان، ارتقای معلومات شهروندان به‌عنوان بهره‌بردار در راستای رسیدن به شهر الکترونیک و ارتقا دانش فنی نیروهای مشغول به‌کار در این صنعت می‌تواند در تحقق اهداف دولت الکترونیک نیز موثر باشد.

در این جلسه طرح بهره‌مندی هوشمندانه و تولید محتوای الکترونیکی ویژه معلمان، دانش‌آموزان و اولیای تحت عنوان کتاب الکترونیک نیز ارائه شد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.