سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 20:15 - سه شنبه 01 مهر 1393

مسئول هیئت فوتبال جلگه از خاطرات دوران دفاع گفت:

پای قطع شده رزمنده ی شهید عزم من را برای رفتن به جبهه محکم تر کرد

سیف اله کبیریان از خاطرات جبهه گفت: زمانی که پلاستیک سبزی را به سوی سردخانه می بردم با کلام پزشک متوجه بودن پای شهید در کیسه شدم و تصمیم بر حضور فیزیکی در جبهه گرفتم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش اصفهان شرق: همزمان با دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای این مرز و بوم بر آن شدم که به مناسبت جانفشانی هزاران هزار رزمنده عزیز در هشت سال دفاع جانانه از مرز و بوم کشور عزیزم با یکی از این غیور مردان که ورزشکار نیز بود در هفته دفاع مقدس مصاحبه ای تدارک ببینم و پس از پرس جو  و تحقیق فهمیدم که مثال آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم شامل حال من نیز شده بود.

در کنار این پرس جو برخورد کردم به یکی از مسئولین هیات های فوتبال شرق اصفهان.

باورم نمی شد او نیز در آن دوران در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کرده باشد، کسی که همیشه با سادگی و بدون چشم داشتی در عرصه ورزش در شرق اصفهان فعالیت می کند نیز در دفاع مقدس ایران عزیزمان با همان متانت و وقار از این مرز و بوم به دفاع پرداخته بود.

باز باور نکردم  و جهت مصاحبه با او تماس برقرار کردم ولی او از گفتن این که در ان دوران در جبهه ها بوده طفره می رفت.

او گفت ما رزمنده نبودیم باید می بودید و می دیدید که رزمنده واقعی کسانی بودند که غرور و افتخار همیشکی ما هستند .

طرف صحبت من کسی نیست جز سیف اله کبیریان رئیس هیات فوتبال بخش جلگه که چندی پیش عنوان برترین هیات فوتبال را در شرق اصفهان از ان خود کرده بود.

مردی ساده و بی الایش از جنس خود خود مردم با همان سادگی خود و زرنگی های خاص خود که با دست بردن در شناسنامه در سن 14 سالگی به جبهه های حق علیع باطل اعزام گردیده بود.
اصفهان شرق- خودتان را بیشتر برای ما معرفی کنید؟

سیف اله کبیریان فرزند عباس متولد 1349 مسئول هیات فوتبال بخش جلگه دارای شغل آزاد می باشم.
اصفهان شرق- آقای کبیریان چرا تا حال به ما نگفته بودید که در جبهه ها نیز حضور فعال داشته بودید؟
خوب من برای اهداف خودم به جبهه ها رفتم نیازی به بازگو کردن این موارد ندارم و هیچ توقعی از هیچ کس نیز ندارم من برای دفاع از ناموس خودم وارد این عرصه شدم و به ان نیز افتخار می کنم.
اصفهان شرق- از حضور خود در جبهه ها بگوید چه شد که در سن 14 سالگی به این جنگ نابرابر رفتید؟
من در مجموع نزدیک به یک سال در جبهه های خرمشهر بودم، یادم می اید سن من 14 سال بود و من نمی توانستم به جبهه های جنگ ملحق شوم با چند تن از دوستان با دست بردن در شناسنامه خود خود را 16 ساله معرفی کردیم و وارد این کار زار شدیم.

سیف اله کبیریان
اصفهان شرق- ورودتان به جنگ و جبهه های خرمشهر چگونه بود؟
برادر من نیز در جبهه ها حضور داشت که اسیر رژیم بعثی گردیده بود من نیز با هزاران ترفند توانسته بودم با گروهی که از طرف منطقه شرق اصفهان بودند خود را عازم این نبرد کنم. ولی اهالی شهر هرند که از مسئولان گردانمان بودند با عوض کردن برگه های ما به این دلیل که می دانستند سن من 14 سال است و همچنین برادرم نیز اسیر گشته بود و نمی خواستند خانواده من نیز دیگر با مشکلی روبرو گردند، من را به بیمارستان امام خمینی خرمشهر اعزام کردند تا در انجا فعالیت کنیم.
یادم هست هنوز وارد بیمارستان نشده بودیم که یکی از اطبا به من گفت سریع این پلاستیک سبز را با خود به همراه من بیاور من نیز این کار را نمودم در بین راه که در حال رفتن به سردخانه بودم دکتر به من گفت می دانی داخل این پلاستیک چه چیزی است که من گفتم نه او در جواب گفت داخل این پلاستیک پای یکی از رزمندگان شهید است که به سردخانه منتقل شده است باورتان نمی شود تازه فهمیدم که وارد چه عرصه ای شده ام و با خود عهد بستم به هر طریقی شده به جبهه بروم و این کار را نیز نمودم و با گردان امام حسین (ع) وارد خطهای مقدم شدم .

 

سیف اله کبیریان
اصفهان شرق- چرا جوانان ان روزها درحالی که در بهترین دوران خود بودند با دست بردن در شناسنامه های خود وارد جنگ می شدند ؟
خوب ببینید احساس تکلیف و لبیک به ندای رهبری.

ما ان روزها دریافته بودیم که الان زمان زمان حمایت از نظام و رهبری و مملکتمان است نظام جمهوری اسلامی تازه شکوفا گشته بود و ما باید از ان حمایت می کردیم . دوران دفاع مقدس دوران تشخیص حق از باطل بود دورانی بود که باید از ناموس و وطن خودمان دفاع می کردیم که این کار را با سربلندی تمامی رزمندگان انجام دادند . من هیچ گاه خود را لایق رزمنده بودن نمی دانم زیرا رزمندگان واقعی کسانی بودند که از همه چیز خود گذشتند و رفتند .
اصفهان شرق- الان اگر دوباره این اتفاقات بیفتد، باز هم خواهی رفت باز هم دست در شناسنامه خود خواهی برد ؟
صد بار اگر این جنگ اتفاق بیفتد ما باز خواهیم رفت دفاع از ناموس و مرز بوم ما وظیفه هر انسانی است.
اصفهان شرق- الان مشغول چه کاری هستید و از زندگیتان راضی می باشید و ایا کسی قدر دان از خود گذشتگی شما بوده است ؟
در حال حاضر با شغل ازاد امورات خود را می گذرانیم که خدا را شکر همچنین مسئولیت هیات فوتبال بخش جلگه را نیز بر عهده دارم که با همکاری دوستان خوبم توانسته ایم هیات ی موفق داشته باشیم همچنین دفاع از مرز و بوم کشورم واجب است ونیازی به قدر دانی ندارد.
اصفهان شرق- اوضاع ورزش بعد از این هشت سال دفاع مقدس در منطقه ای که در ان قرار دارید چگونه بوده است؟
خدا را شکر می کنیم که بعد از جنگ زندگی مردم به روال عادی خود بازگشته است و در امر ورزش نیز خدا را شکر که امکانات در حد معقول در این بخش موجود است و پتانسیل بالای جوانان این بخش اینده ای درخشان را در بر خواهد داشت.

 

سیف اله کبیریان
کلام آخر
به عنوان یک سرباز کوچک به جوانان عزیزمان می گویم که این درخت تنومند جمهوری اسلامی با ابیاری خون بسیاری از شهدا به ثمر رسیده است و حفاظت از ان الان بر عهده شماست پس تابع ولایت فقیه باشیم تا آسیبی به این نطام نرسد.
صحبتهای مردی را خواندید که باورش برای من نیز سخت بوده که انسانی می تواند اینقدر متواضع و فروتن باشد شاید تا همین دو روز پیش من نیز خبر از حضور او در جبهه ها نداشتم ولی او هم در جبهه و هم در ورزش نشان داده است که با درایت و لیاقت جوانان می توان به بالاترین اهداف رسید.
برخود وظیفه دانستم با این مصاحبه کمی از دوران دفاع مقدس را بازگو کنم که خدا می داند اگر پیام شهدا و حماسه های انها را به پشت جبهه منتقل نکنیم گنه کاریم.

همچنین بخوانید:

5 نظر در مورد “پای قطع شده رزمنده ی شهید عزم من را برای رفتن به جبهه محکم تر کرد”

  1. آقای کبیریان یکی از نیروهای کارآمد شهر هرند وبخش جلگه می باشد که جا داردمسئولین بخش جلگه از ایشان تقدیر شایسته ای بعمل آورند.

  2. اصفهان شرق- الان اگر دوباره این اتفاقات بیفتد، باز هم خواهی رفت باز هم دست در شناسنامه خود خواهی برد ؟
    سوالي كه جاي سوال دارد ؟
    سوال اولي كه فرموديد از اين جهت بود كه سيف الله سني كمتر از 14 سال داشت و طبق قانون نمي توانست به جبهه و جنگ اعزام شود ولي در حال حاضر وي بالاتر از 40 سال دارد و نياز به تغيير در شناسامه نيست و مي تواند در جبهه و جنگ شركت كند لذا سوال بعدي به اين شكل كه در سايت درج شده غلط است ، مجددا بخوانيد ؛‌:
    اصفهان شرق- الان اگر دوباره این اتفاقات بیفتد، باز هم خواهی رفت باز هم دست در شناسنامه خود خواهی برد ؟
    اين سوال غلط است زيرا در حال حاضر سيف الله بزرگ شده و نياز به تغيير در شناسنامه ندارد مگر اعزام از 50 سال و بالاتر باشد لذا در صورتي كه سوال اين باشد كه الان هم اگر دوباره « جنگ » اتفاق بیفتد و شما همان نوجوان زير 14 سال باشيد ؛ باز هم خواهی رفت باز هم دست در شناسنامه خود خواهی برد ؟
    با عرض معذرت
    محمودي هرندي

  3. محمد گفت:

    آفرین.قشنگ بود.

  4. هرندی گفت:

    درود بر مرد همیشه در صحنه و درود بر این ابر مردان و درود بر سیف اله کبیریان باید یاد بگیریم این همه صادقانه ومخلصانه زندگی کردن را خدا می داند من از زندگی این عزیز با خبرم سادگی در زندگی او نیز نمایان است با اینکه می تواند با همین سوابق به همه چیز برسد

  5. ججججججججججفر گفت:

    درود بر مردان همیشه در صحنه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.