سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 23:37 - سه شنبه 01 مهر 1393

مدیر کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان:

اول آبان بهترین زمان بازگشایی آب جهت کشت پاییز است

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: بازگشایی آب جهت کشت پاییزه در ابتدای آبان در بالا بردن راندمان محصول به جهت پیش بودن کشت موثر است.

مهندس اسفندیار امینی در گفتگو با اصفهان شرق با توجه به میزان آب مورد نیاز جهت کشت پاییزه در آبان کاظهار داشت: طی جلسه ای که با حضور اعضای صنف کشاورزی شهرستان و برخی از نمایندگان اصفهان برگزار شد، آب منطقه ای هنوز میزان آبی که قرار است به کشاورزان در پاییز اختصاص گیرد مشخص نکرده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان با توجه به نیاز آبی جهت کشت محصول گفت: پیشنهاد ما حداقل 35 تا 40 روز نیاز آبی با دبی 40 متر مکعب آب در ثانیه در سد آبشار است و پیش بینی ما بر این است که با توجه به دوره طولانی خشکسالی منطقه و جاری شدن آب به جهت پرت رفتن آب در طول مسیر، می توان 50 درصد از کل زمین های حوزه آب ریز زاینده رود در شرق اصفهان را آب و پی آب داد.

وی ادامه داد: جهت یک آب و پی آب هر هکتار، حدود 3500 متر مکعب آب نیاز است و با توجه به سطح زیر کشت، این میزان به 175 میلیون متر مکعب می رسد.

امینی اختصاص ساعات آب به هر روستا را بهترین عامل در میزان سطح زیر کشت محصول توسط کشاورز عنوان کرد و گفت: مسلما در هر روستا ساعات اختصاص آب به صورت مشخص می باشد و اگر کشاورز ناشی گری در سطح زیر کشت بیشتر از میزان آب اختصاص یافته به سهمش بکند راندمان برداشت را کاهش می دهد.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.