سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - سه شنبه 01 مهر 1393

طنین موسیقی ایرانی در بارسلون ایپانیان نواخته شد

شهر بندری بارسلون در اسپانیا، این روزها شاهد برگزاری سیزدهمین جشنواره‌ آسیاست. جشنواره‌ای که با حضور هنرمندانی از کشورهای آسیا از جمله ایران برگزار می‌شود و گروه موسیقی سنتی «نغمه‌ساز» هم در آن شرکت کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ گروه موسیقی سنتی نغمه‌ساز به سرپرستی محمدمهدی باطنی با هدف اعتلای موسیقی فاخر ایرانی،‌روز گذشته در سالن هنرستان موسیقی شهرداری بارسلون و در حضور شمار زیادی از ایران‌دوستان اسپانیایی و ایرانیان مقیم به اجرای برنامه پرداخت.

این برنامه در راستای سیزدهمین جشنواره‌ آسیا در شهر بارسلون با اجرای قطعاتی از ساخته‌های محمدمهدی باطنی و با بهره‌گیری از ترانه‌های بومی و محلی ایران اجرا شد.

گروه موسیقی نغمه ساز که به همت رایزنی فرهنگی ایران در مادرید، برای اجرای برنامه‌ موسیقی به این جشنواره اعزام شده، متشکل محمدمهدی باطنی، سرپرست گروه و نوازنده‌ی سنتور، ایرج دشتی‌زاده، نوازنده‌ی تار، مجید محیط، نوازنده‌ی کمانچه، پژمان صاعدی، نوازنده‌ی بم‌تار و دف، مرتضی یگانه‌راد، نوازنده‌ی تنبک و مجید یگانه‌راد، نوازنده‌ی سازهای کوبه‌ای است.

گروه نغمه ساز، علاوه بر اجرای قطعات  موسیقی ردیف ایرانی، قطعه‌ای از موسیقی اسپانیایی را در یکی از دستگاه‌های موسیقی ایران به میهمانان پیشکش کرد که با استقبال زیاد دوستداران فرهنگ ایرانی روبه‌رو شد.

این جشنواره با همکاری جوامع آسیایی موجود در اسپانیا، هر ساله به طور منظم و با هدف آشنایی فرهنگ‌های آسیایی و فرهنگ کاتالان از سال 2002 در بارسلون پذیرای گروه‌های مختلف هنری از کشورهای آسیایی است و برنامه‌های متفاوتی از قبیل هنرهای نمایشی، موسیقی معاصر و سنتی را برای تمامی سطوح سنی ارایه می‌دهد.

به گفته‌ مسئولان برگزاری جشنواره، اجرای گروه موسیقی سنتی نغمه ساز، یکی از بهترین برنامه‌های سیزدهمین جشنواره‌ی آسیا در شهر بارسلون بوده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.