سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - سه شنبه 01 مهر 1393

آغاز دوباره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از اول آبان ماه

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از اول آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: با توجه به رفع منع اعزام زمینی به عتبات عالیات از سوی سازمان حج و زیارت و بازگشایی سفرهای زمینی، ستاد در نظر دارد از تاریخ ۱/۸/۹۳ تا ۱۰/۱۰/۹۳ (ایام مصادف با محرم و صفر) کاروان هایی از دانشجویان را به عتبات عالیات اعزام نماید.
زارع تصریح کرد: با توجه به تقاضای زیاد زائرین عمره گزار سال ۹۳ مبنی بر اعزام به عتبات،این دانشجویان می توانند با هماهنگی با مدیر کاروان خود، در قالب کاروان عمره خود، راهی عتبات عالیات شوند.
وی ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته با بانک تجارت مبلغ یک میلیون تومان وام برای زائرین در نظر گرفته شده است که روش دریافت آن متعاقبا از سایت لبیک به زائرین اطلاع رسانی خواهد شد.
زارع گفت: اعزام ها به دو صورت زمینی و هوایی است و با توجه به درخواست های زیاد در زمان های خاص مانند تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی اولویت با استان هایی است که هر چه زودتر ظرفیت کاروانی خود را تکمیل و به ستاد اعلام کنند.
معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:این طرح ویژه دانشجویان مجرد و متاهل عمره گزار سال ۹۳ و اساتید است و متقاضیان از ۳۰ شهریور تا ۴ مهرماه فرصت دارند به دفاتر ستاد در استان ها مراجعه و درخواست تشرف دهند.
وی افزود: علاوه بر زائرین عمره گزار سال ۹۳،دانشجویان عمره گزار سال ۹۲ و همچنین دانشجویانی که تا کنون به سفر عمره مشرف نشده اند هم می توانند درخواست اعزام خود را به دفاتر ستاد در استان ها اعلام و به این سفر معنوی اعزام شوند.
زارع درباره هزینه اعزام به عتبات عالیات اظهار داشت: هزینه اعزام به عتبات عالیات بسته به دوری و نزدیکی به مرز متفاوت است و میانگین قیمت به صورت زمینی ۹۰۰ هزار تومان و به صورت هوایی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

گفتنی است زائرین عتبات مطابق نظر سازمان حج و زیارت ۶ روز عازم شهرهای مقدس نجف و کربلای معلی خواهند شد و به محض برطرف شدن موانع و صلاحدید سازمان حج، زیارت کاظمین هم در برنامه زیارتی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.