سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 09:25 - دوشنبه 31 شهریور 1393

نائب رییس شورای شهر اصفهان:

مدرسه ای که برای جبهه تعطیل شد / خاطره جاودانه ۹ همکلاسی شهید

تکرار سوال خاطره دوران تحصیل از دکتر شریعتی با گریه معلم دیروز و پزشک امروز همراه بود زمانی که از قلب تکه تکه شده همکلاسی اش بر کتاب درس گفت: در دبیرستان شهید مطهری حسن آباد خاطرات جنگ و حماسه ی دانش آموزان برایم هنوز تجلی روزهایی می باشد که نباید از ذهن مردم کشورم برود.

به گزارش اصفهان شرق: زمانی که در سال ۶۴ مدرسه با ۷۰ دانش آموز و معلم به یکباره تعطیل شد و همه با هم به جبهه رفتد تا در کلاس عشق بازی دفاع مقدس شرکت کنند.

نائب رییس شورای شهر اصفهان از تشییع ۹ شهید امدادگر دانش آموز در یک روز این چنین عنوان کرد: مریوان به یاد دارد شهادت ۹ شهید دانش آموز شهر حسن آباد جرقویه را و این جای گله مندی است که کسی امروز یادواره ای برای جای خالی این شهدا نمی گیرد تا دانش آموزان بدانند جای افرادی نشسته اند که مدرک شهادت را از دانشگاه جنگ و حماسه مقدس دهه ۱۳۶۰ دریافت کردند.

وی از تشییع ۹ شهید دفاع به عنوان خاطره ای جاودان که هیچ گاه از ذهنش بیرون نمی رود یاد کرد.

لباس نظامی معلم سپاه دانش در اولین روز مدارس برایم غیر منتظره بود

خاطرات دیروز دکتر شریعتی شنیدنی بود و شاید تکیه امروز بر شورای شهر اصفهان و پوشیدن جامه ی سفید پزشکی جلوه ای از روز های دیروز استاد و ذهن سرشارش بر خاطرات مدرسه روستای کمال آباد جرقویه باشد.
وی از اولین روز مدرسه و دیدن معلم سپاه دانش با لباس نظامی تا معنویت معلم قرآن به ذکر خاطراتی کوتاه بسنده کرد و اظهار داشت: برایم جالب نبود در اولین ورود به مدرسه با معلمی نظامی که از سپاه دانش بود برخورد کنم ولی صدای تلاوت قرآن حسن علی حیدری حافظ و قاری قرآن روستای کمال آباد در سمت معلم قرآن و اولین برخورد من با ذکر حروف مقطعه اولین آیه سوره بقره برایم شیرین و سراسر معنویت در دوران دبستانم بود.

ذکر خاطرات آن هم از زبان افرادی که امروز جایگاهی در شهر دارند خود برگی از نکته های نهفته در تعلیم و تربیت دیروز تا تغییرات امروز مدارس دارد و همزمانی اول مهر و دفاع مقدس نمادی از حضور در جبهه ی نرم استکبار و ارتقاء بصیرت دانش آموزان امروز با تلاش مسئولین جامعه است.

نشاط دانش آموزان پرسش مهر ۹۳ نایب رییس شورای شهر اصفهان

دکتر شریعتی در پاسخ به پرسش مهر ۹۳از مشکلات پیش آمده استان اصفهان و خشکسالی چند سال اخیر به عنوان برخی عومل افسردگی در نسل جوان یاد کرد و خاطر نشان کرد: در سمت نایب رییس شورای شهر این سوال را خواهم پرسید که نقش ما در بانشاط کردن محیط آموزشگاهها چیست؟ زیرا دانش آموز در بطن مدرسه قرار دارد و نکته هایی را خواهد دید که شاید یک مسئول کم تر به آن مشکل توجه کرده باشد.

هر چند مسئولین در سوال پرسش مهر ۹۳ از دید سمت امروزی خود پاسخ دادند ولی سوالاتی را طرح کردند که شنیدن پاسخ آن ملزم به چندین مصاحبه با مسئولین مرتبط با سیستم آموزشی و پاسخ کامل به کاستی های نظام آموزشی کشور است.
مسلما باز می آید بوی ماه مهر، ولی ای کاش تحولات و محتوای آموزشی مدارس با کوله پشتی ساده ی کودکانمان در روز اول مهر به روز می شد تا همه به استقبال مهر برویم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.