سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:30 - دوشنبه 31 شهریور 1393

مقرر شد همراه اول و ایرانسل اضافه دریافتی سال قبل را به مردم عودت دهند

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در سال گذشته برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت، مقرر شد هم همراه اول و هم ایرانسل اضافه دریافتی‌ها به مردم را عودت دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید جواد تقوی در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان که به ریاست وزیر صنعت ، معدن و تجارت تشکیل جلسه داد، گفت : تلاش می کنیم به این بخش بیشتر پرداخته شود و در بخش تعرفه‌های انرژی و حمل و نقل و مخابرات ورود کردیم.

تقوی گفت: در سال گذشته برای بخش مخابرات و فروش سیم کارت ، مقرر شد هم همراه اول و هم ایرانسل اضافه دریافتی ها به مردم را عودت دهند  و در بخش خدمات پس از فروش تلاش می کنیم بنگاهها برای خدمات قبل از فروش ، فروش و پس از فروش برنامه داشته باشند.

وی همچنین با تشریح اهم برنامه های راهبردی این سازمان در سال گذشته افزود: حمایت از تولید و صادرات و رعایت حقوق مصرف کننده ، قیمت گذاری کالا ، نظارت و بازرسی ، اطلاع رسانی و پرداختن به حوزه ساختار سازمانی و مسائل آموزشی و پژوهشی از جمله برنامه های این سازمان است.

وی افزود : در بخش حمایت از تولید تکنیکهای کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی و بررسی و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی  مد نظر بوده است و بدین منظور از نرم افزارهای مختلف مثل سامانه اعلام موجودی استفاده کردیم، چرا که موجودی شبکه انعکاسی از شرایط واقعی بازار و روند قیمتها را می داد.

ایجاد پایگاه اطلاع رسانی تولیدات داخلی و توسعه بانک اطلاعاتی و سیستم الکترونیکی ناظران افتخاری ( مردمی کردن بخش نظارت ) وسعی در بهر گیری از حوزه ها و اقشار مختلف از دیگر برنامه های مورد اشاره تقوی در سال گذشته بود .

وی با اشاره به سامانه مدیریت گزارش افزود : پایگاه اطلاع رسانی قیمت و مدیریت و راهبری سامانه جامع بازرسی و نظارت سازمان حمایت ، فعال است.

تقوی تصریح کرد : در بخش حمایت از حقوق مصرف کننده انجمن های حمایت را  باید فعال می کردیم و بدین منظور بیش از 400 انجمن در کشور فعال است اما  تلا ش می کنیم بر اساس اولویتها انجمن ها را درگیر کار حمایت از حقوق مصرف کننده کنیم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به دو مقوله قیمت گذاری و تعیین ضوابط قیمت گفت : قیمت گذاری در سازمان در چارچوب قانون برنامه است و شامل کالاهای اساسی ، انحصاری و خدمات عمومی است که در بحث کالاهای انحصاری دستورالعمل قیمت به شورای رقابت واگذار شده و باید این دستورالعمل را به سازمان حمایت ابلاغ کند .

وی تصریح کرد : در ارتباط با مسائل نظارتی بنا داریم اولین اقدامات پیشگیرانه از تخلف را دنبال کنیم و به جای مچ گیری فضا را بهبود بخشیم تا تخلفی صورت نگیرد و اینها را در قالب طرحهای نظارتی ویژه دنبال می کنیم.

به گفته تقوی برنامه تحلیلی از گزارشات مردمی از کمبود و گرانی در قالب سامانه 124 جزو برنامه های این سازمان هست و بر اساس اولویت بندی غذایی این گزارشات به جلسات تنظیم بازار ارائه می شود و بر اساس آن تامین کمبود و تحلیل دلایل گرانی انجام می گیرد.

وی برگزاری 13 هزار نفر ساعت کار آموزشی را از دیگر برنامه های آموزشی و پژوهشی این سازمان عنوان کرد و گفت : با همکاری موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی 45 عنوان آموزشی  را سال قبل برگزار کردیم و عمدتا طرحهای مطالعاتی در توزیع ، تامین ، قیمت ، موجودی و عرضه و تقاضاست .

تقوی همچنین از اصلاح و تایید ساختار جدید سازمان پس از ادغام  دو وزارتخانه ، در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری خبر داد.

در پایان این نشست گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورتهای مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 و در حضور نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت قرائت شد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.