سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - دوشنبه 31 شهریور 1393

کنترل برداشت های سطحی و زیرسطحی زاینده رود سخت ترین کار است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: کنترل برداشت های سطحی و زیر سطحی آب سخت ترین اقدام است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مسعود میر محمد صادقی در دومین همایش ” مردم برای احیای زاینده رود” در پنل پرسش و پاسخ در ارتباط با مصوبه 9 ماده ای آب  اظهار داشت: در حوزه اجرای مصوبه 9 ماده ای آب اقدامات مختلفی انجام گرفته است که مهمترین آن استقرار مدیریت یکپارچه بر حوضه زاینده رود است.

وی بیان داشت: مدیریت یکپارچه هم  اکنون مستقر شده و در تهران اقدامات اولیه در جهت آن و کنترل برداشت ها با استقرار مشاورانی در بالادست و پائین دست زاینده رود انجام گرفته و گام های اولیه به همین منظور برداشته شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: حوضه زاینده رود در دو استان متفاوت از جمله چهار محال بختیاری و استان اصفهان وجود داردکه لازم است میزان برداشت های در این حوزه شفاف سازی شود.

وی افزود: در راستای کنترل برداشت ها در این دو استان اقدامات گسترده ای انجام گرفته است.

میر محمد صادقی همچنین در ارتباط با طرح بهشت آباد با اشاره به اینکه وزیر نیرو در مصوبه 9 ماده ای آب ملزم شده که به سرعت مشخصات نهایی این پروژه را تکمیل کند، اضافه کرد: در آخرین مرقومه از وزیر نیرو ، این وزارتخانه بدنبال پیگیری مسئولان استان اصفهان برای بار دیگر بررسی روی طرح بهشت آباد را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اعلام کرد: بررسی نهایی نحوه انتقال آب به لحاظ اقتصادی و فنی از سوی وزارت نیرو باردیگر در حال اجرا است که امیدواریم با نهایی شدن طرح بتوان کار را ادامه دهیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: کنترل برداشت های سطحی و زیر سطحی آب سخت ترین اقدام است و در این راستا در استان چهار محال و بختیاری نیز همچون اصفهان بر روی برداشت های آب کنتور نصب شده که یک اقدام موثر در این زمینه است.

وی افزود: در شورای عالی آب به موضوع حقابه کشاورزان رسیدگی شد و امروز در این شورا حقابه این کشاورزان به رسمیت شناخته شد.

منبع: مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.