سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 09:00 - دوشنبه 31 شهریور 1393

کمک 400 میلیون تومانی حامیان از ایتام منطقه شرق اصفهان

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در پنج ماهه گذشته حامیان ایتام مبلغ 418 میلیون تومان به ایتام منطقه شرق اصفهان کمک کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی مجلس‌آرا  در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت معیشتی و نیز وام اشتغال به مردم محروم منطقه شرق اصفهان، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که منطقه شرق اصفهان دارد، محدودیت وام اشتغال مددجویی برای آن منطقه برداشته شده است.

وی ادامه داد: در پنج ماهه گذشته مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در سرفصل سبد کالا کمک‌های موردی برای، توزیع گوشت، آرد، برنج و خدمات دانش‌آموزی و بهداشتی نیز هزینه جهیزیه خانواده‌های تحت پوشش منطقه هرند، ورزنه، کوهپایه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان تاکید کرد: ارائه این خدمات جدای از مستمری خانواده‌های تحت پوشش بوده است،ضمن اینکه حامیان ایتام در این مدت پنج ماهه گذشته 418 میلیون تومان به ایتام منطقه شرق اصفهان کمک کردند.

وی با بیان اینکه در منطقه شرق اصفهان وام‌های اشتغال را به صورت ویژه پرداخت می‌کنیم، افزود: در پرورش شترمرغ و بوقلمون و نیز صنایع دستی و نیز در کل مشاغلی که زیر پایه آن آب نباشد حمایت ویژه می‌کنیم.

مجلس‌آرا به اقدامات حمایتی کمیته امداد در منطقه شرق اصفهان اشاره و گفت: یک هزار و 100 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان هرند و ورزنه تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط معیشتی مردم منطقه شرق اصفهان 25 تن آرد از طریق کمیته امداد به منطقه محروم شرق اصفهان اهداء شد، همچنین توزیع 10 تن برنج پیش‌بینی شده است که بین خانواده‌های مددجوی کمیته امداد آن منطقه توزیع شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: به عنوان نمونه یک کارگاه‌های قلم‌زنی در تودشک و یک گلخانه در منطقه شرق وجود دارد که البته وجود چنین کارگاه‌هایی نیاز به حمایت سایر دستگاه‌هایی همچون جهاد کشاورزی دارد.

وی همچنین ادامه داد: در بحث سنگ‌های تزئینی آموزش‌های لازم به مددجویان علاقمند داده و شرایطی برای ورود به این صنعت فراهم شده است.

مجلس‌آرا با تاکید به اقدامات حمایتی در این خصوص گفت: ایجاد زمینه‌های اشتغال می‌تواند، میزان مهاجرت را کاهش دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.