سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - دوشنبه 31 شهریور 1393

پذیرش دانشجویان خارجی در پردیس دانشگاه اصفهان

رئیس پردیس دانشگاه اصفهان گفت:با توجه به محدودیتی که برای پذیرش دانشجو روزانه در کشور وجود داشته و مشکلات دانشجویان خارج از کشور، وزارت علوم تصمیم گرفت پردیس‌های دانشگاهی را به صورت خود گردان ایجاد کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مرتضی حاج حسینی  اظهار کرد: دانشگاه پردیس بر اساس رشته‌هایی که از شورای گسترش مجوز می‌گیرد و بر اساس نیاز سنجی و درخواست‌هایی که برای رشته‌های پر ظرفیت وجود دارد، دانشجو پذیرفته و این دانشگاه به صورت خودگردان اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد دانشگاه پردیس، پاسخگویی به نیاز به تحصیلات تکمیلی در کشور است، تصریح کرد: با توجه به محدودیتی که برای پذیرش دانشجو روزانه داریم و مشکلاتی که دانشجویان خارج از کشور با آن مواجه می‌شوند، وزارت علوم تصمیم گرفت پردیس‌های دانشگاهی را به صورت خود گردان ایجاد کرده تا شرایط پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی را ایجاد کند.

رئیس پردیس میرداماد دانشگاه اصفهان بیان کرد: دانشگاه اصفهان در سال 92 از شورای گسترش مجوز پردیس را گرفته و در 17 گرایش در ارشد و 7 گرایش در دکتری دانشجو پذیرفته و امسال نیز 10 گرایش جدید در دکتری و 6 گرایش جدید در ارشد اضافه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در علوم انسانی و علوم پایه 8 رشته و 11 گرایش دانشجو می‌پذیرد و در 25 گرایش در دکتری و در ارشد 34 گرایش در خواست دادیم که اگر پذیرش شود، به 60 رشته در ارشد و 40 رشته در دکتری افزایش می‌یابد.

حاج حسینی افزود: اطلاعیه جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل در خارج از کشور را نیز دادیم که برای نیم سال تحصیلی بعد می‌توانند درخواست پذیرش بدهند و درخواست آنها پس از بررسی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی با اعلام این خبر که موافقت پذیرش دانشجویان تبعه خارجی در این پردیس کسب شده، اظهار کرد: سیاست وزارت خانه این بوده که پردیس‌ها به صورت آزمون متمرکز دانشجو بگیرند و آزمون مرحله دوم در 20 شهریور برگزار شده و نتایج آن تا 20 مهر اعلام می‌شود.

رئیس پردیس دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه موظف است که بر اساس اساس‌نامه، نامی برای دانشگاه انتخاب کند و درباره این پردیس، نام میرداماد بر اساس پیشنهاد هیئت امنا انتخاب شده زیرا پردیس وابسته به دانشگاه اصفهان بوده و در مدرک نیز پردیس دانشگاه اصفهان قید می‌شود.

وی بیان کرد: اعضای هیئت علمی پردیس همان اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان هستند و در موارد خاص که پردیس نتواند از دانشگاه اصفهان استاد تامین کند، می‌تواند از دانشگاه‌های دیگر نیز استاد بپذیرد.

حاج‌حسینی تصریح کرد: بدون شک پردیس وابسته به دانشگاه اصفهان بوده و بودجه آن می‌تواند کمکی به دانشگاه باشد زیرا در حال حاضر بین 10 تا 20 درصد از درآمد دانشگاه پردیس به دانشگاه اصفهان تعلق می‌گیرد و مربوط به توسعه پردیس و هزینه‌های جاری آن بوده است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.