اصفهان شرق

راهبردها و تکنیک‌های ارتش جدید و بومی‌سازی شده است

کدخبر: 32427
1393/06/31 در ساعت 13:00

به گزارش اصفهان شرق؛ امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران یک روز در خطوط مقدم جبهه می‌جنگیدند و حماسه‌ها را ثبت و ضبط کردند و امروز هم اسحه‌های خود را در اسلحه‌خانه‌ها گذاشته و با دوربین و قلم خود در عرصه جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران نیازی به تبلیغات ندارد اما ارتباط با رسانه‌ها بهانه‌ای برای نشان دادن توانمندی‌ها وحدت میان ارتش و مردم است، افزود: امروز دشمن با بیش از 110 خبرگزاری بر ضد جمهوری اسلامی تبلیغات می‌کند و هر روز نیز بر تعداد این بنگاه‌های خبرپراکنی با دلار‌های صهیونیستی افزوده می‌شود.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اما رسانه‌های و خبرگزاری‌های داخلی با قلم‌زدن پیرامون دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در مناسبت‌هائی از جمله 22 بهمن، ناتوانی دشمن را به نمایش در می‌آورد و در جنگ رسانه‌ای توانمندی بسیاری داشته‌ایم و کمر دشمن را در جنگ رسانه‌ای شکسته‌ایم.

وی گفت: امروز رژیم صهیونیستی با وجود جنگ 55 روزه، در راهبردها و اهداف خود شکست خود و نتوانست مقاومت را از بین ببرد.

امیر جهادی با بیان اینکه امروز ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج با وحدت کلمه در حریم ولایت مشغول به حفظ و حراست از این مرز و بوم هستند، افزود: روش‌های نظامی و جنگی نسبت به دوران دفاع مقدس دستخوش تغییرات بسیاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ارتش با توجه به پشتوانه 8 سال دفاع مقدس، توانست راهبرد و تاکنیک و تکنیک‌های بومی و جدیدی را طراحی کند و 15 سال است که بر روی این تاکنیک‌ها کار می‌کند و این تغییرات مورد توجه همه ارتش‌های دنیا است.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این دستاوردها و تجربه 8 سال دفاع مقدس به ما قوت می‌دهد که نشانه حماسه مقاومتی است، خاطرنشان کرد: روزی در منطقه خاورمیانه مهمترین اخبار متعلق به اخبار رژیم صهیونیستی و اختلافات بین بلوک شرق و غرب و سیاست‌های محافظه‌کارانه بود.

وی اظهار کرد: اما با انقلاب اسلامی معادلات به هم خورد و در واقع غرب متوجه یک اتفاق عظیم در خاورمیانه شد؛ بعد از انقلاب اسلامی دشمن توانست اختلافات سیاسی را بین انقلابیون رقم بزند که ترورهای بی‌شمار و تضعیف دولت نوپای انقلاب اسلامی از جمله آن‌ها بود که به پشتوانه رهبر کبیر انقلاب دشمنان مانع از دستیابی به اهداف خود شدند.

امیر جهادی با بیان اینکه در جنگ 8 ساله، هدف اصلی دشمن تجزیه خوزستان و به دنبال آن تجزیه ایران بود، گفت: دشمن سعی داشت با تمام توان به این هدف راهبردی خود دست پیدا کند اما بدنه مومن ارتش از جمله شهید بابائی، صیا شیرازی و امیر صالحی در سراسر کشور بدنه متعهد و جوان ارتش را به دست گرفتند.

وی با اشاره به دستا‌وردهای نیروی زمینی، هوائی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان بیان کرد: تاکتیک کراکس جدید که نقص توپ‌کش را بر طرف کرده، جیپ تاکتیکی تک‌آور، نفر بر چند منظوره ضد تانک، ساخت انواع چترساز با تجهیزات و صنایع داخلی، بالن‌های چند منظوره سلیمان نبی دستاوردهای جدید ارتش است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ماکت‌های پدافند غیرعامل، انواع جنگ‌افزار با حوزه پوشش بصری و مادون قرمز و تعداد زیادی شبیه‌ساز و تجهیز و آمادگی مرکز علمی‌کاربردی ارتش در منظقه اصفهان از جمله دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان است.

منبع: تسنیم