سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - یکشنبه 30 شهریور 1393

شناسایی کانال‌های ورود و خروج قاچاق سوخت به اصفهان /هزار پلیس افتخاری به کمک نیروی انتظامی می‌روند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مسئولان در بخش قاچاق سوخت باید کنترل بیشتری داشته باشند تا مشخص شود این همه سوخت از کدام کانال ورودی و خروجی در اصفهان قاچاق می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ 6 ماه از ابتدای سال 93 می‌گذرد و نیروی انتظامی با پایان شهریورماه وارد فصل جدیدی از کار و فعالیت در آستانه بازگشایی مدارس و نیز هفته ناجا می‌شود.

شعار امسال پلیس تلاش جهادی، کارآمدی، اقتدار است که از 14 مهرماه آغاز و تا 20 مهرماه برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌‌های مناسب برای کارکنان نیروهای انتظامی و خانواده آنها محوریت برنامه‌های نیروی انتظامی استان اصفهان در هفته بزرگداشت ناجا است، برگزاری مراسم صبحگاه و افتتاحیه در پادگان شهید بهشتی، جنگ شادی همیاران پلیس، مراسم تجلیل از موتورسواران قانونمند، غبارروبی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های هفته ناجا در اصفهان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به اقدامات نیروی انتظامی در تابستان جاری اشاره و اظهار کرد: تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت از برنامه‌های خوب نیروی انتظامی در سال‌ جاری بوده است که از جمله یکی از دغدغه‌های مردم نیز بوده که با انسجام صورت گرفته حرکتی نو آغاز شده است.

سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به کاهش پنج درصدی سرقت‌های خرد، افزود:در هر ماه پنجشنبه‌ها از سوی قرارگاه سرقت، جلسه جمع‌بندی سرقت‌های خرد با اعضای مربوطه تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث جرائم خشن 21 درصد کاهش در شهریورماه رخ داده است که تلاش می‌شود در مهرماه نیز تلاش ویژه‌ای برای مقابله با سرقت و جرائم خاص صورت گیرد که به مورد مطلوب در این زمینه برسیم.

وی با اشاره به به بحث مواد مخدر از کنترل ورودی‌های اصفهان در این پنج ماهه خبر داد و گفت:در شهریور ماه جاری افزایش 11 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که توانسته‌ایم در این مدت پنج ماهه 15 تن مواد مخدر کشف کنیم.

آقاخانی اضافه کرد: یکی از طرح‌های موفق در امر مواد مخدر رویکرد جدید در محلات و برخورد با مواد فروشان خرد بوده است که نسبت به سال گذشته با هشت درصد افزایش در محلات همراه بوده است.

* 15 عملیات موفق ویژه پلیس در زمینه شبکه‌های تولید و توزیع مواد مخرب فرهنگی

وی افزود: در بحث مبارزه با قاچاقچیان، قاچاق خارج از سیستم عرضه سوخت و شبکه‌های مختلف فعال یکی از مواد مهم پیگیری ناجا بوده است که با هماهنگی سایر دستگاه‌های مربوطه 12 درصد کشفیات مواد مخدر و سوخت خارج از کانال قانونی صورت گرفته است.

این مقام مسئول در بخشی از صحبت‌های خود به  سرقت‌های به عنف در شهریورماه جاری اشاره و بیان کرد: 40 نفر در این رابطه دستگیری داشته‌ایم و نیز در بحث پاکسازی محلات نیز 18 عملیات محله‌محور در محلات انجام شده است که 50 پاتوق مواد مخدر در این زمینه متلاشی شد.

وی یکی از طرح‌های موفق نیروی انتظامی را شبکه‌های تولید، توزیع موارد مخرب فرهنگی عنوان کرد و گفت: 15 عملیات موفق ویژه در این زمینه انجام شده است که جزء عملیات موفق شهریورماه جاری بوده است.

آقاخانی همچنین شبکه‌های مخرب فرهنگی را شامل، توزیع سی دی‌های مبتذل، مجلات و وسایل صوتی غیر مجاز و شبکه‌های غیر متعارف زیر زمینی عنوان کرد.

* افزایش کشف 51 درصد سوخت قاچاق در پنج ماهه گذشته در اصفهان

وی در ادامه صحبت‌های خود به 800 هزار تماس با سامانه 110 پلیس در پنج ماهه گذشته اشاره و افزود: 130 هزار مورد تماس در شهریور ماه توسط مردم با پلیس گرفته شده که 50 درصد تماس‌ها عملیاتی بوده است.

این مقام مسئول در بخش کشف سرقت‌های خرد از افزایش شش درصدی در شهریور ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در پنج ماهه گذشته در برخورد با شبکه‌های غیر قانونی سوخت 51 درصد  افزایش کشف صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در بخش قاچاق سوخت مسئولان باید کنترل بیشتری داشته باشند که این همه قاچاق سوخت از کدام کانال قاچاق می‌شود.

آقاخانی در ادامه صحبت‌های خود به امور راهبردی و تصادفات شاخص امسال که کاهش 10 درصد در درون شهری و برون ‌شهری است پرداخت و گفت: در جاده‌های درون شهری با شاخص 20 درصدی کاهش تصادفات مواجه بودیم که این رقم خوبی است اما در بحث جاده‌های برون‌شهری وضعیت مناسب نیست و با کمال تاسف در مرداد و شهریورماه جاری آمار تصادفات و واژگونی خودرو در اصفهان زیاد بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات پلیسی در مهرماه جاری و نیز بازگشایی مدارس اشاره و افزود: جلسات متعددی در خصوص امور ترافیکی و انتظامی با همکاری آموزش و پرورش برگزار و برنامه جامعی برای فضای مطمئن برای دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی تدوین شد.

وی با بیان اینکه دغدغه پلیس نیز همان دغدغه والدین در ابتدای بازگشایی مدارس است، تصریح کرد: تمام توان نیروی انتظامی در مهرماه برای امر تسهیل در امور ترافیکی و انتظامی مرتبط با مدارس گذاشته می‌شود.

آقاخانی تاکید کرد: شهروندان نیز می‌توانند هرگونه شکایات خود در زمینه ترافیکی و انتظامی را به سامانه 197 و یا 110 اطلاع‌ دهند.

وی در ادامه یکی دیگر از برنامه‌های مهرماه جاری پلیس را طرح محله‌محور و مقابله با سارقان و مزاحمان خیابانی عنوان کرد و افزود: در شهریورماه جاری دو اقدام از اراذل و اوباش در محلات داشتیم که با آنها برخورد شد و طرح برخورد با اراذل و اوباش در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به شکایات فراوان در خصوص برخورد با باغ‌‌تالارهای فعال غیر مجاز اشاره و اظهار کرد: تمامی باغ‌تالارهای فعال باید دارای تابلو و نیز مجوز فعالیت از مجمع امور صنفی باشد در غیر این صورت با باغ‌تالارهای بدون مجوز و نیز هتل‌هایی که موازین اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، پلمب می‌شوند.

وی در خصوص برخورد با کاروان‌های عروسی گفت: در این راستا هفته گذشته 43 خودرو در طرح مقابله با کاروان‌های عروسی در اصفهان توقیف شده است.

آقاخانی در ادامه گفت: نیروهای پلیس راهور در راستای کنترل ترافیک اقدامات لازم را انجام می‌دهند، افزود: برخورد با موتورسیکلت‌های خاصی از برنامه‌های شاخص پلیس راهور در آینده است.

* 65 هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های اصفهان خاک می‌خورد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های نیروی انتظامی وجود دارد، افزود: پارکینگ‌های نیروی انتظامی دیگر ظرفیت نگهداری موتورسیکلت‌های توقیفی را ندارد و ضروری است که هر چه زودتر راهکار‌های اساسی‌تری برای مقابله با این افراد در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به بکارگیری یک هزار پلیس افتخاری در اصفهان در آینده‌ای نزدیک نیز بیان کرد: این افراد از بین متقاضیانی که طی دو ماه گذشته ثبت‌نام کرده‌اند انتخاب می‌کنند.

* پلیس فتا در تمامی شهرستان‌ها فعال می‌شود

آقاخانی با اشاره به گسترش ادارات پلیس فتا در سراسر استان بیان کرد:در حال حاضر تنها در شش شهر استان پلیس فتا فعالیت دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اکثر شهرهای استان به دفاتر پلیس فتا تجهیز می‌شوند.

وی برخورد با سارقانی که به صورت متمادی اقدام به سرقت می‌کنند را از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در استان اصفهان برشمرد و افزود: طی هفته گذشته در عملیاتی برای مقابله با سارقان متمادی یکی از نیروهای پلیس استان به مقام شهادت نائل آمد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: با کمال تاسف در حال حاضر تعداد اتباع غیر مجاز در سطح استان آمار بالایی دارد و استانداری اصفهان نیز در حال تدوین طرحی برای ساماندهی این افراد است.

* باند بزرگ سارقان احشام در اصفهان دستگیر شد

وی در ادامه از پرونده سرقت احشام در اصفهان خبر داد و گفت: طی دو هفته گذشته باند بزرگ سارقان احشام در اصفهان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این سارقان در استان‌های البرز، کرمان و اصفهان بیشترین سرقت از احشام ر ا داشته‌اند، بیان کرد: در حال حاضر سارقان احشام در استان اصفهان کنترل شده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.