سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:15 - یکشنبه 30 شهریور 1393

ارشد نظامی ارتش در اصفهان:

دفاع مقدس دستاوردهایی بیش از انتظار ما به دنبال داشت

ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری تصریح کرد: در دفاع مقدس بیش از آنچه در نظر داشتیم به دست آوردیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرتیپ دوم ستاد « امیر رضا جهادی ارسی » در جمع خبرنگاران افزود: امروز در عرصه نبرد نرم، رسانه ها پرچمدار مقاومت هستند.

وی با اشاره به فعالیت ده ها شبکه ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمن در رسیدن به اهداف راهبردی خود در عرصه نبرد نرم شکست خورده است و این گواهی بر عملکرد خوب رسانه های داخلی است.

ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری گفت: ارتش، سپاه و بسیج امروز با وحدت کلمه حول محور ولایت مشغول حراست از این مرز و بوم هستند.

وی ادامه داد: امروز شیوه جنگ دشمن تغییر کرده است و نیروهای مسلح هر روز آماده تر از روز گذشته ، تاکتیک ها و تکنیک های مورد نیاز برای دفاع از کیان اسلامی را فرا می گیرند.

امیر جهادی ارسی اظهار کرد: دشمن همواره توانایی ایران اسلامی را رصد می کند و به خوبی می داند در هر جنگ احتمالی، شکست می خورد.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در به هم زدن معادلات شرق و غرب، افزود: دشمن برای مقابله با این انقلاب در ابتدا غائله های جدایی طلبانه، سپس ترورهای نخبگان، مسوولین و مردم را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: با شکست این نقشه ها، دشمن با تحریک صدام، جنگ نیابتی خود علیه ایران را آغاز کرد در حالیکه ارتش بواسطه سیاست های بنی صدر ضعیف شده و سپاه و بسیج سازماندهی نشده بودند.

ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری افزود: با این وجود، ارتش رژیم بعثی نتوانست پیشروی کند و در مدت 45 روز در فاصله خرمشهر تا شلمچه با مقاومت ارتش، نیروهای مردمی و هسته های اولیه سپاه زمین گیر شد.

وی اظهار کرد: مهمترین اقدام ارتش، در این وضعیت سد کردن راه دشمن بود و این امر به خوبی تحقق یافت.

وی تصریح کرد: پس از آن با انسجام سپاه و بسیج دشمن متجاوز تنبیه شد و حتی در خاک عراق نیز تحت تعقیب قرار گرفت.

جهادی ارسی تصریح کرد: دفاع ما با دست خالی بود ولی امروز جمهوری اسلامی ایران، توان ساخت انواع بالگرد، هواپیمای نظامی، پهپادهای پیشرفته، خودروهای نظامی و انواع رادار را دارد.

وی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در جنگ 55 روزه غزه، افزود: انقلاب اسلامی ایران و راه مقاومت به برکت دفاع مقدس به جهان معرفی شد.

وی گفت: اگر دیروز مردم فلسطین با سنگ در مقابل موشک می ایستادند با الگو برداری از انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس رزمندگان ایران، امروز موشک را با موشک پاسخ می دهند.

این مقام ارشد ارتش با اشاره به دستاوردهای نظامی انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: ملتی که گلوله وارد می کرد امروز پیشرفته ترین ارتش و سپاه را در اختیار دارد که از تجهیزات نظامی کافی برخوردار است و در تولید انواع محصولات دفاعی خود کفاست.

وی تصریح کرد: افزایش قدرت ایران اسلامی، تنها با خودباوری ملت ایران و تحقق مدیریت جهادی امکانپذیر است.

امیر جهادی همچنین در این نشست از حضور انواع خودروهای جدید کششی توپ، جیپ های تاکتیکی تکاوری، تانک ببر400، نفربرهای مدرن شده، نفربر چند منظوره صیاد، پرش چتربازان با انواع چترهاید پرش نظامی ساخت داخل، پهپادهای شناسایی، سلاح های مدرن دوش پرتاب با بردهای جدید، بالن چند منظوره سلیمان، انواع ماکت جنگ افزارها و انواع جنگ افزارها با پوشش حوزه بصری و مادون قرمز در رژه نیروهای مسلح در اصفهان خبر داد.

انتهای پیام 

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.