سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:45 - یکشنبه 30 شهریور 1393

پلیس در زمان بازگشایی مدارس در آماده باش کامل قرار دارد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس استان برای ایجاد فضایی مطمئن و آرام برای دانش آموزان در آماده باش صددرصدی قرار دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛  سردار عبدالرضا آقاخانی در جمع خبرنگاران، مهمترین اولویت پلیس را در فصل مهر، بازگشایی مدارس عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش در تکمیل ماموریتهای ناجا بالاترین نقش را دارد.

وی اظهار کرد: امسال رانندگان سرویس های مدارس با همکاری مدیران آموزشگاه ها ملزم به گذراندن دوره های آموزشی جهت رعایت رفتارهای ترافیکی و اخلاقی شدند.

فرمانده انتظامی استان افزود: والدین باید در گرفتن سرویس مدرسه برای فرزندانشان با هماهنگی مدیران مدارس اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اگر والدین در بحث های ترافیکی مدارس با مشکلی مواجه شدند می توانند ضمن اطلاع به مسوولان آموزش و پرورش با شماره های 110 و 197 ناجا نیز تماس بگیرند.

سردار آقاخانی، برخورد شدید با موتورسیکلت سواران متخلفی که علاوه بر عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، برای تردد دانش آموزان نیز مزاحمت ایجاد می کنند نیز را از دیگر اولویت های مهم پلیس استان در ماه مهر برشمرد.

وی به توقیف بالغ بر 65 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ های فرماندهی انتظامی استان اشاره کرد.

وی اجرای مرحله سوم طرح های محله محور را در راستای مقابله با سارقان، توزیع کنندگان مواد مخدر، مزاحمان خیابانی، و اراذل و اوباش را از دیگر برنامه های پلیس استان در اولین ماه فصل پاییز برشمرد.

سردار آقاخانی افزود: از دیگر ماموریت های پلیس در مهر، توسعه پلیس فتا در تمامی شهرستانهای استان است زیرا تاکنون پلیس فتا تنها در شش شهرستان استان فعالیت داشته است.

وی با اشاره به عملکرد پلیس در شهریور از برخورد جدی با کاروان های عروسی خبر داد و گفت: در این ماه بالغ بر 43 دستگاه خودرو در قالب کاروان عروسی در شهرهای مختلف استان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان در بخش دیگری به موفقیت های قرارگاه عملیاتی مبارزه با سرقت در استان اشاره کرد و گفت: در مدت سه ماه راه اندازی این قرارگاه، پنج درصد سرقتهای خرد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

وی، افزایش کشفیات 11 درصدی مواد مخدر نسبت به سال گذشته را از دیگر موفقیتهای پلیس استان در پنج ماهه امسال برشمرد و گفت: دراین مدت حدود 15 تن مواد مخدر در گلوگاه های استان کشف شده است.

وی دغدغه مردم را توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در محلات عنوان کرد و گفت: در این راستا نیز حدود هشت درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

وی از دستگیری بیش از 40 نفر از مجرمان در ارتباط با سرقت های به عنف در استان خبر داد و به شناسایی بیش از 50 پاتوق مواد مخدر در محلات استان اشاره کرد.

سردار آقاخانی، شاخص پلیس را در این مدت در امور راهوری و تصادفات، 10 درصد در درون و برون شهری برشمرد و گفت: در درون شهر به شاخص 20 درصدی تصادفات فوتی دست یافته ایم.

وی وضعیت پلیس را در تصادفات برون شهری به دلیل افزایش سفرهای برون شهری، ترافیک و وضعیت نامناسب جاده ها مناسب ندانست و از افزایش هشت درصدی تصادفات برون شهری در این مدت اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.