سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:25 - یکشنبه 30 شهریور 1393

روستاهای موفق باید معرفی و الگوسازی شوند

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با تاکید بر ضرورت الگوسازی از روستاهای موفق گفت: رسانه ملی باید روستاهای موفق را معرفی کند.

به گزارش اصفهان شرق؛  دکتر علیرضا نوروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مدرس کارگروه انتقال ایده ها و تجارب موفق فرهنگی به روستاییان در سومین کنگره نخبگان روستایی در مشهد مقدس گفت: در طی این دوره مدلی به شرکت کنندگان آموزش داده می شود تا بر اساس آن بتوانند برای حوزه روستا کارهای فرهنگی تولید کنند.

وی با بیان اینکه با بهره گیری از سیره عملی قرآن کریم و سیره پیامبر اسلامی طراحی و انتقال ایده های فرهنگی برای روستاییان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه های فرهنگی بر اساس جهت گیری اسلام ناب محمدی صورت گرفته است.

دکتر نوروزی با بیان اینکه از لحاظ فرهنگی وضعیت کنونی روستاها از مشهد بهتر است، خاطرنشان کرد: رسانه ملی باید به روستاهای موفق، چهره های علمی و فرهنگی بپردازد این در حالی است که در حال حاضر برنامه های رسانه ملی فقط اختصاص به شهر و شهرنشینان دارد.

وی با بیان اینکه شخصیت های افسانه ای و داستانی زیادی داریم که روی آنها کار نکرده ایم، اظهار داشت: رسانه ها به جای پرداختن به داشته های داخلی به شخصیت های خارجی توجه می کنند که این نگاه باید تغییر کند.

دکتر نوروزی با بیان اینکه رسانه ملی باید برای الگوسازی به روستاهای موفق و کارکرد مثبت آنها بپردازد، خاطرنشان کرد: حتی خبرگزاری ها می توانند افراد موفق روستاهای موفق را معرفی کنند تا سایرین بتوانند از آن الگوبرداری کنند.

پایان پیام

منبع:شبستان

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.