سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 19:30 - شنبه 29 شهریور 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

آبان‌ماه؛ زمان قطعی بازگشایی سد زاینده‌رود/ اختصاص آب از کاشت تا برداشت محصول

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان قطعی بازگشایی سد زاینده‌رود در آبان ماه گفت: برای نخستین بار مقرر شد آب از زمان کاشت تا برداشت به کشاورزان ارائه شود.

به گزارش اصفهان شرق: احمد سالک با اشاره به جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان اصفهان با آیات عظام مظاهری و طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: آیت‌الله مظاهری نکاتی پیرامون مباحث آب شامل انتقال آب به فلات مرکزی، مجوز ادامه کار به تونل گلاب 2، اعمال مدیریت واحد آب، ارائه آب به شرق اصفهان و پرداخت خسارت به کشاورزان این منطقه به منظور تامین روزی مورد نیاز خود، ارائه آب پاییزی جهت کشت پاییزه به کشاورزان شرق اصفهان و همچنین دوری از سخنان تنش‌زا توسط مسئولان ارائه کرد.

وی همچنین به جلسه‌ای که صبح امروز در نظام صنفی کشاورزان با حضور شیشه‌فروش مدیرکل بحران استان، کفیل فرماندار اصفهان، شیرازی نماینده معاونت برنامه و بودجه استانداری و حیدرپور نماینده آب منطقه‌ای استان حضور داشته اشاره کرد و افزود: مقرر شد نکات مطرح شده پیرامون آب توسط این کمیته پنج نفره پیگیری شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مصوبات این جلسه تخمین میزان آب مورد نیاز برای انتقال آب به کشاورزان شرق در نیمه نخست آبان، بررسی مدت زمان لزوم بازگشایی آب در زاینده‌رود و بازگشایی آب از کاشت تا برداشت، تعامل بین مردم و نظام صنفی و نمایندگان کشاورزان با دستگاه‌های ذی‌ربط برای تامین نیازها یعنی پرداخت خسارت توسط دولت به کشاورزان بود که در آینده‌ای نزدیک پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر این نکته که مبلغ خسارت کشاورزان 6 میلیارد تومان است، ادامه داد: پرداخت این میزان نیز توسط جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود.

سالک اضافه کرد: ساماندهی رودخانه زاینده‌رود به منظور بهره‌وری بهتر آب با توجه به اینکه قرار است از داشت تا برداشت آب در اختیار کشاورزان قرار گیرد نیز از نکات مهم مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “آبان‌ماه؛ زمان قطعی بازگشایی سد زاینده‌رود/ اختصاص آب از کاشت تا برداشت محصول”

  1. حسین گفت:

    سلام
    به جناب آقای سالک بگویید خسارت 6میلیاردنیست بلکه فقط دریک روستای کوچک سه برابر6میلیارد است

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.