سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 04:32 - سه شنبه 08 مهر 1393

مدیر عامل اولین کارخانه تولید کننده شیر سویا در کشور گفت:

فکرمان چرخیدن چرخ مملکت است/ هنگامه از مزرعه تا سفره همراه خانواده ها شد

محمد رضا خراجی در گفتگو با اصفهان شرق گفت: می بایست جواب بازار را در کمیت محصولات در نظر گرفت و براساس نیاز بازار تصمیم به تولید کرد و در این مسیر ازادسازی قیمت محصولات لبنی راهی به سوی کنترل تورم می باشد.

به گزارش اصفهان شرق: در ادامه ی شناخت ظرفیت های بالای شرق اصفهان اعم از گردشگری- اقتصادی- فرهنگی به کشور بر ان شدیم تا با نگاهی نکته بین به گونه ای هدفمند در راستای توسعه شرق اصفهان به معرفی پتانسیل های موجود بپردازیم.
در این میان کارخانه ی شیر سویای اصفهان اولین و برترین کارخانه ی محصولات لبنی و شیر سویا در کشور واقع در منطقه ی براآن جنوبی با حرکت موثر از سال 1380 اقدام به تولید شیر سویا و همچنین از سال 1382 به تولیدات محصولات لبنی بهونه با رعایت کامل مراحل بهداشتی نمود.
نکته ی حائز اهمیت این کارخانه که ما را در جهت گفتگوی خبری آماده تر کرد، کیفیت مواد اولیه تولیدات از زمین های کشاورزی و دامداری اختصاصی کارخانه به سمت قسمت تولیدی فراورده های لبنی بود تا بتوان فعالیت بارز مسئولین مرتبط با کارخانه را از مزرعه تا سفره ی شهروندان ملاحضه کرد.

mazraaaaaaaaaaaaa22222222222222222222
در ابتدای گفتگو خواستار این شدیم تا جهت آشنایی بیشتر با نوع کارخانه و محصول شیر سویا، مختصری از محصولات کارخانه توضیحاتی داده شود؟
محمد رضا خراجی: بعد از تحقیقات وسیع و بازدید چندین کارخانه در خارج از کشور بر ان شدیم تا تولید شیر سویا را کلید بزنیم، در کشور اولین تولید کننده شیر سویا با استفاده از بهترین دستگاه ها و حرکت با تکنولوژی روز دنیا بودیم و امید ان داریم تا در چند ماه آینده با خرید دستگاههای بسته بندی پیشترفته تولیدات را به حجم بالاتر جهت توزیع به شهرهای دیگر کشور و حتی صادرات این محصول دست زنیم.
شیر سویا صد در صد گیاهی است و دانه های سویای تهیه شده به صورت وارداتی و بعضا از مزارع با کیفیت مرغوب داخلی جهت روزانه 130 تن شیر سویا و پخش در فروشگاههای داخلی انجام می شود و به جهت عدم تبلیغ مسئولین از این فراورده در بین مردم سعی ما بر این است تا بتوان از کارشناس مربوطه در محل پخش محصول جهت معرفی کامل تر به خریدار استفاده شود تا با توجه به مدت مصرف 7 روزه این محصول بتوان استفاده مطلوبی از این فراورده صورت گیرد.
وی ادامه داد: مزیت های استفاده این شیر در کمک به جذب کلسیم بدن، جلوگیری از برخی سرطان ها و رشد مطلوب ناخن و مو به علت برخی ترکیبات موثر در این شیر گیاهی می باشد و بعضا برای استفاده برخی بیماران که نسبت به مصرف پروتئین حساس و باعث تشدید بیماری آنها می باشد مفید است ولی در کل بر اساس تحقیقات انجام گرفته مردان کم تر از این شیر به میزان زنان استفاده کنند.

heder jadid 2.jpg_2013818.gif
خراجی از تولید گوشت های گیاهی و میکس میلک مخلوطی از شیر گاو و شیر سویا جهت تغذیه مادران شیرده خبر داد.
در ادامه با توجه به افزودن چرخه ی تولید لبنیات در سال 82 به این قسمت میزان رضایت مصرف کننده از محصولات این کارخانه و ارزیابی تخصصی این محصولات را جویا شدیم تا بتوان سندی کامل بر صحبت های مردم در راستای کیفیت بالای محصولات لبنی این کارخانه را تنظیم کرد.
محمد رضا خراجی: از ابتدای کار کارخانه استفاده کارشناسان زبده و نظارت کامل بر روند تولیدات هر روزه صورت میگیرد و این نظارت نه تنها در چرخه ی تولید نهایی بلکه در نوع تغدیه دام ها و شیر روزانه صورت می گیرد تا سلامت کامل شیر مورد استفاده در محصولات لبنی مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گیرد.
تولید روزانه 50 تن محصولات لبنی این کارخانه با استفاده از شیر سالم از گاوداری اختصاصی کارخانه از مزیت های محصولات هنگامه می باشد زیرا در تولید محصولات لبنی، شیر روزانه و فقط از گاوداری 1000 راسی هلارته استفاده می شود و با توجه به اینکه مسافت طی شده در رساندن شیر حدود 20 دقیقه به طول می انجامد خوشبختانه شیرها به دور از هر گونه مواد افزودنی به محصولات لبنی تبدیل می شود و افتخار ما این است که بیمارستان ها از محصولات این کارخانه به جهت اطمینان کامل از سالم بودن محصولات استفاده می کنند.

مدیر عامل کارخانه شیر سویا در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه از روغن پالم استفاده می کردید، گفت: بهترین نژاد گاو را در هلارته داریم که حداکثر چربی شیر این گاوها بین 4 و کم ترین ان 1.5 در صد است و با به جرات میتوانیم بگوییم که تا به امروز از شیرهای گاوداری کارخانه جهت تولیدات محصولات لنبی بسیار مناسب استفاده کرده ایم و رعایت استاندارد موجود در این فراورده ها را می توان به واسطه استفاده مطلوب70 درصدی مراکز درمانی برای بیماران به خوبی به اثبات رسانید.

وی حسن نیت خالص مسئولین کارخانه با مردم را در تولید محصولاتی با کیفیت عالی عنوان کرد و گفت: سعی ما بر این است که در حد لزوم جهت تازه ماندن محصولات از خودروهای مجهز به GPRS و سردخانه استفاده شود تا بتوان با رعایت نکات بهداشتی محصولی سالم و بهداشتی به مردم عرضه کرد.

خراجی در ادامه گفتگو به نیروهای به کار گرفته در این سیستم اشاره و تصریح کرد: استفاده از دستگاههای پیشرفته نیاز ما به نیروی کار را کم نکرد و خوشبختانه تا امروز که حدود 10 سال از احداث این کارخانه می گذرد، کارگران از نوع ساده به نیروهای متخصص مبدل شده اند تا بتوان به نحو شایسته از توانایی این عزیزان کمال استفاده را ببریم.

این مقام مسئول کارخانه کار کردن برای ممکلت را از شعر کلاس سوم دبستان” دست در دست هم دهیم به مهر” هنوز به خاطر داشت و گفت: نظر من در این است که با انجام کارهای کوچک می توان توان کاری را بالا برد و برای مملکت و مردم در لحظه کار کرد تا با قانع بودنمان چرخ مملکت را بچرخانیم.

وی تصمیم گیری بر اساس بازار را ایده ال ترین نوع کنترل تولید عنوان کرد و افزود: می بایست جواب بازار را در کمیت محصولات در نظر گرفت و براساس نیاز بازار تصمیم به تولید کرد و در این مسیر ازادسازی قیمت محصولات لبنی راهی به سوی کنترل تورم می باشد.

خراجی در پایان در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه تا چه اندازه ای مسئولین به شما توجه نشان دادند گفت: سعی ما براین بوده است که با تلاش شبانه روزی و همچنین از کم شروع کردن و آهسته گام برداشتن مشکلات را از پیش پای خودمان برداریم تا نیازی به بازگو کردن مشکل به مسئولین مربوطه و ایجاد زحمت در حضور فیزیکی مسئول نباشد.

وی در پایان شعار خود را کیفیت بالای محصول در سایه ی برخی محرومیت ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سعی ما بر این بوده است تا بتوان کار را به شکل سالم و به دور از هر گونه تخلف در سیستم تولید انجام داد تا با کمبود زمان حرکتی رو به جلو داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.