سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:30 - شنبه 29 شهریور 1393

قیمت منطقی مرغ ۷۵۰۰ تومان است نه ۶۷۰۰

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان این که سیاست‌ها در راستای حمایت از مصرف کننده است نه تولیدکننده، گفت: قیمت عرضه مرغ غیرمنطقی است و ادامه این روند وابستگی به واردات را در پی خواهد داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی یوسف‌خانی ، اظهار کرد: به دلیل سیاست‌ رضایت مندی مشتری مردم مرغ را ارزان خرید می‌کنند که تولید کننده متضرر می‌شود و این مساله، تعطیلی واحدهای تولیدی و وابستگی به واردات را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیازی به واردات نیست اما باید قیمت‌گذاری، تولید و مصرف برنامه ریزی دقیق داشته باشد، در حال حاضر هرکیلو گوشت مرغ 6700 تومان به مشتری عرضه می‌شود ولی قیمت 7500 تومان منطقی است.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: قیمت هرکیلو مرغ زنده 4600 تومان است که باید کیلویی 5000 هزار تومان به فروش رسد که این موضوع باعث افزایش 600 تومانی در هر کیلو از مرغ کشتار شده است.

یوسف‌خانی با اشاره به این که قیمت مرغ در طول سال بین 6500 تا 7000 تومان است، تاکید کرد: در فصل سرد سال 20 درصد مصرف مرغ و ماهی افزایش می‌یابد که مصرف روزانه مرغ 1000 تن و ماهی 150 تن است.

وی بیان کرد: سرمای هوا میزان مصرف گوشت را افزایش خواهد داد که قیمت این محصولات تابع عرضه و تقاضا بوده و در مواقعی که حجم مصرف افزایش یابد قیمت 2 تا 3 درصد افزایش می‌یابد.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران یادآور شد: در ماهی و گوشت مشکل تفاوت قیمت وجود ندارد و در چرخه تولید و عرضه هر فردی از سود قانونی خود بهره می‌برد.

وی در پایان گفت: هر کیلو ماهی قزل آلا 10 تا 11 هزار تومان و تیلا پیلا که به دلیل فیله بودن آن و راحتی پخت و مصرف جز ماهی‌های پر مصرف است کیلویی 25 تا 30 هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.