سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:00 - شنبه 29 شهریور 1393

نخستین سالن تخصصی موسیقی و تئاتر اصفهان ساخته می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با اختصاص زمین مناسب و بودجه‌های اختصاص یافته، نخستین سالن تخصصی موسیقی و تئاتر اصفهان ساخته می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ جت‌الاسلام محمد قطبی در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان اصفهان اظهار کرد: وضعیت تئاتر خوب است و با توجه به برنامه‌هایی که اجرا شد، بار دیگر امید در وجود ما زنده شده که ما نیز می‌توانیم در کنار تئاتر کشور فعالیت کنیم.

وی بیان کرد: ما باید در تئاتر به حوزه محتوا توجه داشته باشیم زیرا یک تئاتر اثربخش باید غنی باشد و با توجه به این‌که بعد از انقلاب تحول و نوزایی در محتوا صورت گرفته، از همین رو انتظار می‌رود در راستای محتوا در تئاتر یک مسیر علمی طی شود و اسطوره‌های کهن را با بهره‌گیری از تئاتر به جامعه انتقال دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تئاتر باید اسطوره‌های ایرانیان را در قالب درام در بیاورد و آن‌ها را به صورت نوزایی به شکل امروزی در آورند؛ خوشبختانه تحولات خوبی در این دوره از مسابقات وجود دارد که در تدوین نمایشنامه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما باید در کنار محتوا به تکنولوژی نیز توجه کنیم زیرا متأسفانه تا امروز هم توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع نشده است؛ متأسفانه با وجود این‌که اصفهان حدود 320 هزار دانشجو دارد، تنها 3 درصد از این دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های هنر هستند.

قطبی خاطرنشان کرد: هنر هم همانند رشته‌های دیگر برای پیشرفت نیاز به تکنولوژی دارد؛ امروزه صنعت، پزشکی و مهندسی پیشرفت خود را مدیون تکنولوژی هستند و ما باید تکنولوژی را در راستای آن قرار دهیم که محتوا و مفهوم راحت‌تر در اختیار مخاطب قرار گیرد و مخاطب از هنر لذت ببرد.

وی گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی زمینی به مساحت 25 هزار متر در حوالی اتوبان شهید آقابابایی به دست آورده که مجوز آن برای ساخت سالن نمایش و موسیقی اتخاذ شده و امیدوار هستیم که هرچه زودتر با اضافه شدن آن به تئاتر، کمک قابل توجهی به این رشته مهم هنری صورت گیرد.

اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان اصفهان شامگاه با معرفی برترین‌های این دوره در مجتمع فرهنگی و هنری فرشچیان برگزار شد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.