سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 29 شهریور 1393

درماندگی غرب از ایستادگی برابر داعش

نادر طالب‌زاده با اعتقاد بر اینکه اگر آمریکا عراق را اشغال نمی‌کرد، پدیده شوم تکفیری به وجود نمی‌آمد، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک تایمز نوشت که این پدیده داعش خارج از تصور ما بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ نادر طالب‌زاده در همایش “رسانه در آیینه انقلاب اسلامی” که در خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در نشستی که در نیویورک در پیش داریم، می‌بینیم که اوضاع متفاوت شده و نگاه‌ها به ایران تغییر یافته است.

وی بیان کرد: لقبی به ایران داده شده بود و برخی جمهوری اسلامی را مرکز تروریستی و محور شرارت معرفی کرده بودند، اما پس از ماجرای تکفیری‌ها همه متوجه شدند که تروریست کیست و خداوند صحنه‌ای را به وجود آورد که مکر 30 ساله آنها را از بین برده و دست دشمن را رو کرد.

این تهیه کننده و مجری تلویزیونی با اعتقاد بر اینکه اگر آمریکا عراق را اشغال نمی‌کرد، پدیده شوم تکفیری به وجود نمی‌آمد، بیان کرد: وزیر امور خارجه آمریکا چند روز قبل در نیویورک تایمز نوشت که این پدیده داعش خارج از تصور ما بوده و چاک هیگل نیز در جایی گفته که ما باخته‌ایم و نمی‌توانیم در مقابل اینها بایستیم.

وی تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ما نباید وارد این پدیده شویم و باید قضایا را به خود عراقی‌ها واگذار کنیم، موقعیت جدیدی را برای ما پیش آورده و اعتبار ایران را بیشتر کرده است.

طالب‌زاده با بیان اینکه اکنون غربی‌ها خود می‌گویند در هیچ کدام از حوادث تروریستی دنیا یک شیعه نیز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم در سوریه‌، عراق و لبنان به شیعیان پناه می‌برند و این خود ماهیت اصلی انقلاب اسلامی و تشیع را پدید می‌آورد.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ما در بحث‌های اقتصادی سال‌ها عقب بودیم  و اگر رسانه کار خود را درست انجام می‌داد اکنون اقتصاد اسلامی داشتیم و به این میزان مواد غذایی را از خارج وارد نمی‌کردیم.

مجری برنامه راز گفت: نمایندگان مجلس نبودند که اقتصاد اسلامی، سود و مالیات گیری از متمولان را مطرح کردند و این کار رسانه است و مطالبات شروع شده و باید ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید 50 درصد برنامه‌های شبکه‌های استانی بیان مسائل استان و انتقادی باشد، تصریح کرد: رسانه‌ای که بگوید همه چیز خوب است به جایی نمی‌رسد و اکنون نیمی از برنامه‌های شبکه‌های استانی سرگرمی است و تحول شبکه‌های استانی باید به یک مطالبه تبدیل شود.

طالب‌زاده با بیان اینکه ایران در صحنه بین‌المللی مطرح است، خاطرنشان کرد: زمانی که احمدی‌نژاد به نیویورک می‌رفت از ساعت 3 صبح همه خبرنگاران جمع می‌شدند تا با وی صحبت کنند و زمانی که وی سخنرانی داشت، بوش و احمدی نژاد صفحه یک نیویورک تایمز بودند و دلیل آن این است که ایران مطرح است چرا که اسلام برای آنها اهمیت دارد.

وی افزود: در همین مسئله داعش نقش ایران بیشتر شده و این تقدیر الهی است که نقش ایران را برجسته می‌کند و در چنین وضعیتی صحیح نیست که ما اقتصاد ضعیفی داشته و گندم خود را از خارج وارد کنیم و در این مسائل عقب باشیم.

مجری برنامه راز در ادامه به انتقاد از وضعیت رسانه‌ها در کشور پرداخت و بیان کرد: پس از شهید آوینی که بحث‌هایی را مطرح کرده و انتقاداتی را به صدا و سیما وارد کرد، این فرهنگ نقد و رک بودن رسانه فرصت جا افتادن نداشته و به صورت تدریجی فرهنگ خود سانسوری اتفاق افتاد.

وی با اعتقاد بر اینکه تغییر و تحول در رسانه لازم است، اظهار کرد: ما پویایی داریم اما به کار نمی‌بریم و همین پویایی سبب می‌شود که مردم خودمان را جذب رسانه خودی کنیم.

طالب زاده تصریح کرد: عملکرد صدا و سیما تا کنون خوب بوده اما مدیریت شبکه‌ها باید به سمت جوانانی برود که در این 10 سال اخیر موج ساز بودند و باید تحولی در مدیران شبکه‌ها و مدیران گروه‌ها اتفاق افتاده و مانند کودتا همه عوض شوند و دیر یا زود سیاست باز کردن فضا برای نقد اتفاق افتد و اگر اینگونه شود جو عوض شده و رسانه ملی را جذاب می‌کند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.