سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - شنبه 29 شهریور 1393

توصیه‎های آیت‌الله طباطبائی‌نژاد به معلمان و اساتید دانشگاه‌ها

امام جمعه اصفهان گفت: امروز دنیا از مشاهده تحولات علمی ایران متحیر شده چرا که خودباوری، تولید علم را میان جوانان متعهد ما در حد قابل توجهی نهادینه کرده و اساتید و معلمان باید در این راستا گام بردارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه‌ اصفهان در مسجد امام (ره) پس از دعوت خود و تمامی نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، با اشاره به اوضاع اخیر منطقه به انتقاد از حضور هوایی آمریکایی‌ها در آسمان عراق پرداخت و اظهار کرد: مناطقی از کشور عراق به بهانه از میان برداشتن داعشی‌ها توسط جنگنده‌های آمریکایی بمباران می‌شود.

وی با نامعقول خواندن چنین عملیاتی، بیان کرد: آن‌قدر که مناطق مختلف کشورهای عراق و سوریه تلفات می‌دهند، تروریست‌ها تلفات ندارند و دلیل چنین وضعیتی هم این است که مبارزه و مقابله با تروریسم به‌هیچ‌وجه از طریق حملات هوایی امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه آمریکا درباره مبارزه با با تروریست‌های افغانستان و پاکستان نیز همین رویه را در پیش گرفته بود، تصریح کرد: متأسفانه آمریکایی‌ها اشتباهات پیشین خود را حالا در عراق و سوریه تکرار می‌کنند.

وی با یادآوری این نکته که آمریکایی‌ها خودشان عامل پیدایش داعش بودند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی در ائتلاف آمریکا در نمی‌آیند.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد به مناسبت‌های پیش رو پرداخت و با اشاره به فرارسیدن 31 شهریورماه، با بزرگ‌داشت هفته دفاع مقدس، از جان‌فشانی‌ها و رشادت‌های رزمندگان سربلند اسلام طی هشت سال حماسه و افتخار تجلیل و قدردانی به‌عمل آورد و گفت: خون شهدا و افتخارآفرینی‌های ایشان در ایام دفاع مقدس، دستاوردهایی گران‌بها برای ایران اسلامی همراه داشته که اکنون برکات آن‌ها قابل مشاهده بوده و همبستگی ملت و اطاعت از مقام عظمای ولایت موجبات سربلندی و اقتدار نظام اسلامی را فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: چنان اقتدار و عظمتی، جمهوری اسلامی ایران را برای صد‌ها سال از شر دشمنان قسم‌خورده‌اش مصون نگاه داشته است.

امام جمعه اصفهان به برشمردن پیشرفت‌ها و جهش‌های علمی کشورمان در حیطه‌های گوناگون پرداخت و گفت: دنیا از مشاهده چنین تحولاتی متحیر شده چرا که خودباوری، تولید علم را میان جوانان متعهد ما در حد قابل توجهی نهادینه کرده است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد: لازم است که آموزش و پرورش انسان‌ساز باشد و این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که مسئله پرورش از اهمیتی بیش‌تر از علم‌آموزی برخوردار است.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با بیان اینکه علم‌آموزی در صورتی مؤثر است که با تزکیه نفس همراه شود، خاطرنشان کرد: از آنجا که معلمان و دبیران، نقش تربیتی و راهبری ویژه‌ای را دارند، لازم است که آموزش و پرورش در به‌کارگیری ایشان، دقت و حساسیتی مضاعف مصروف دارد.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.