سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - جمعه 28 شهریور 1393

اجرای شبکه موبایل نسل سوم در شهر اصفهان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: به طور رسمی از سوی وزیر ارتباطات اجازه بهره برداری از تجهیزات نصب شده و قابل بهره برداری در بخش موبایل نسل سوم در استان اصفهان صادر شد که فاز نخست آن در شهر اصفهان اجرایی شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین کشایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شرکت مخابرات استان اصفهان، اظهار داشت: طی سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت پست و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به اصفهان ۴۹۴ طرح مخابراتی به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.
وی ادامه داد: این طرح های افتتاحی شامل ۸ مرکز سوئیچ، ۱۱ عدد آنتن بی تی اس، ۱۱۲ پروژه فیبر نوری، ۱۱۱ مورد پروژه دیتا و ۲۵۲ پروژه نیز مربوط به ساختمان، ارتباطات روستایی، شبکه موبایل روستایی و سایر فعالیت های شرکت مخابرات استان اصفهان بوده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان تصریح کرد: اعتبارات هزینه شده برای این طرح های مخابراتی ۲۱ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به پروژه های شاخص شرکت مخابرات استان اصفهان، افزود: در بخش ارتباطات سیار یکی از پروژه های شاخص ما نصب، راه اندازی و بهره برداری طرحی با ظرفیت ۸۰ میلیون مشترک در مرکز شهید منتظری اصفهان بوده که نصب و راه اندازی شده است.
کشایی با بیان اینکه این شرکت حجم گسترده ای در خصوص توسعه شبکه تلفن ثابت در استان طی چند سال اخیر به خصوص در سال جاری داشته است، بیان داشت:  یکی از اهداف شرکت مخابرات استان رشد کمی شبکه تلفن ثابت است که این رشد در دو بخش ایجاد می شود که یک بخش آن در هسته مرکزی و بخش دیگر هم مربوط به شبکه دسترسی است.
وی به یکی از پرهزینه ترین، زمان برترین و مشکل ترین پروژه های شرکت مخابرات استان اشاره کرد و گفت: عملکرد ما از سال ۸۸ تاکنون در بخش کانال سازی ۷۸ کیلومتر، اجرای فیبر نوری خاکی ۱۳۲۵ کیلومتر، اجرای فیبر نوری کانالی ۶۱۴ کیلومتر، اجرای فیبر نوری هوایی ۵۲ کیلومتر، اجرای کابل مسی خاکی ۱۵۶۷ کیلومتر، اجرای کابل کشی مسی کانالی ۲۹۳ کیلومترو مفصل بندی ۹ میلیون و ۵۹۳ هزار زوج بوده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان اظهار داشت: از ۲۷ اردیبهشت امسال تاکنون نیز اقدامات کانال سازی ۴ هزار و ۳۲۸ متر، اجرای فیبر خاکی ۱۳۱ هزار متر، اجرای فیبر کانالی ۱۲۱ هزار متر، اجرای فیبر هوایی ۴۶ هزار متر، اجرای کابل مسی خاکی ۷۹ هزار و ۶۰۰ متر، اجرای کابل مسی کانالی ۳ هزار و ۸۰۰ متر و مفصل بندی ۲۷۲ هزار زوج از جمله فعالیت های شرکت مخابرات استان اصفهان بوده است.
وی به آخرین وضعیت شاخصه های مخابراتی استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ما ۲ میلیون و ۷۲۱ هزار منصوبه تلفن ثابت در استان داریم که از این تعداد ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار شماره مشغول به کار است و ضریب نفوذ ما را به ۴۵ درصد می رساند.
کشایی افزود: در خصوص تلفن همراه نیز ما در حال حاضر ۴ میلیون و ۴۱۱ هزار مشترک تلفن همراه در استان داریم که از این تعداد یک میلیون و ۴۳۸ هزار مشترک دائمی و ۲ میلیون ۹۷۲ هزار مشترک اعتباری هستند که ضریب نفوذ ما را به ۸۸ درصد می رساند.
وی تصریح کرد: روستاها و آبادی های دارای ارتباط در سطح استان ۱۵۴۶ روستا و در بخش اینترنت پرسرعت نیز منصوبه ما ۵۰۰ هزار پورت است که از این تعداد ۳۲۰ هزار مشترک دایر شدند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد از مشترکان سیمی دارای اینترنت پرسرعت هستند، تاکید کرد: اگر مجموع مشترکان pap و مخابرات را در نظر بگیریم حدود ۴۵۰ هزار مشترک دراستان از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند که از ۲ میلیون و ۹۷۲ هزار شماره ثابت مشغوله در استان حدود ۴۵۰ هزار مشترک عدد قابل توجهی است.
کشایی به صدور مجوز موبایل نسل سوم G۳ در کشور اشاره کرد و گفت: این مجوز طی مراسمی در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوز آغاز آزمایشی فعالیت موبایل نسل سوم صادر شد.
وی بیان داشت: یکی از دستاوردهای سفر اخیر وزیر ارتباطات این است که در مراسم افتتاح پروژه های مخابراتی استان به طور رسمی اجازه بهره برداری از تجهیزات نصب شده و قابل بهره برداری در بخش موبایل نسل سوم در استان اصفهان را صادر کرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان بیان داشت: از روز شنبه گذشته فاز نخست شبکه موبایل نسل سوم استان در شهر اصفهان اجرایی شد که طی دو ماه آینده شهرهای نجف آباد، کاشان و خمینی شهر را شامل می شود.
وی تصریح کرد: تمام مشترکان تلفن همراه شهر اصفهان می توانند از این سرویس استفاده کنند.
کشایی اظهار داشت: در همان روز آغاز بهره برداری از این پروانه، بالغ بر ۱۵۰ سایت در سطح شهر اصفهان آماده بهره برداری داشتیم که تا کمتر از ۱۰ روز آینده این تعداد به ۲۰۰ سایت می رسد.
وی افزود: سعی کرده ایم در این فاز پوشش شهر اصفهان را کامل کرده و بدون قطع سرویس و ارتباط، مشترکان اگر وارد شبکه نسل سوم شدند با کیفیت بسیار خوبی از این شبکه بهره برداری کنند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان ارائه پهنای خوب موبایل نسل سوم را یکی از مزیت های این سرویس عنوان کرد و تصریح کرد: ارتباط این سایت با هسته مرکزی سوئیچ نسل سوم، از طریق فیبر نوری برقرار شده که این این اقدام تنها رویدادی است که در اصفهان شکل گرفته و ارتباط سایر شهرها از طریق رادیو برقرار می شود.
وی گفت: مشترکان برای فعال سازی این شبکه نیازی به تعویض سیم کارت ندارند و در صورتی که در گذشته از سرویس GPRS استفاده می کردند می توانند به راحتی از این شبکه استفاده کنند.
کشایی ادامه داد: مشترکانی که دارای سرویس GPRS نیستند می توانند از چند طریق از جمله مراجعه به سایت همراه اول WWW.MCI.IR، تماس با شماره ۹۹۹۰، ارسال پیام بدون عنوان به شماره ۸۰۰۰۸ و شماره گیری *۱۱۱ #، موبایل نسل سوم را فعال سازی کنند.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.