سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - جمعه 28 شهریور 1393

پیکر «احمد بیگدلی» در خاک آرمید/ مراسم ترحیم جمعه برگزار می‌شود

مراسم ترحیم زنده یاد احمد بیگدلی صبح فردا جمعه 28 شهریور ماه از ساعت 9 تا 11 در مسجد جامع یزدان شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ ناصرعلی بیگدلی فرزند زنده یاد «احمد بیگدلی» اظهار داشت: مراسم خاکسپاری صبح امروز انجام شد و پیکر مرحوم بیگدلی در یزدان شهر اصفهان قطعه «گلستان شهدا» به خاک سپرده شد.

وی در ادامه پیرامون مراسم ترحیم مرحوم بیگدلی بیان کرد: این مراسم صبح فردا جمعه 28 شهریور ماه از ساعت 9 تا 11 در مسجد جامع یزدان شهر برگزار می‌شود.

گفتنی است، صبح روز گذشته احمد بیگدلی در حالی که برای داوری یک جشنواره ادبی در شهرکرد در حال عزیمت به فرهنگسرای محل برگزاری بود بر اثر حمله قلبی در سن 69 سالگی درگذشت.

احمد بیگدلی در 26 فروردین 1324 در اهواز متولد شد، از دهه شصت تاکنون ساکن نجف آباد است. رمان اندکی سایه رمانی از این نویسنده توانست جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای وی به ارمغان آورد.

این نویسنده در سال 1376 از آموزش و پرورش نجف آباد بازنشسته شد. مدتی در دانشگاه پیام نور این شهر کار کرد و همزمان با تدریس فیلم نامه نویسی در انجمن سینمای جوانان نجف آباد (به مدت 12 سال) در مراکز خصوصی اصفهان به تدریس پرداخت.

طی سال های 76 تا 82ـ1381مجموعه داستان های آنای باغ سیب و آوای نهنگ را پدید آورد. علاوه بر آنکه احمد بیگدلی برای بیش از 40 فیلم مستند گفتار متن نوشته است که در اولین جشنواره فیلم یادگار گفتار متن فیلم مستند «پاسارگاد» ساحتة مهرداد زاهدیان برنده جایزه بهترین متن گردید.

مجموعه داستان «آوای نهنگ» برنده هفتمین جایزه کتاب فصل شد. حال آنکه در سال 1385 رمان «اندکی سایه» او برنده بیست و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شده بود و برایش شهرت فراوانی به همراه آورد و بر فعالیت های ادبی او افزود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.