سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 01:00 - جمعه 28 شهریور 1393

احداث تونل گلاب دو از سر گرفته می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مرتفع شدن مشکلات زیست محیطی تونل گلاب دو خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا فولادگر در اصفهان گفت: مراحل اجرایی تونل گلاب 2 به زودی آغاز می‌شود و دولت نیز باید در بودجه سال آینده برای اجرای آن ردیف بودجه در نظر بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما خواهان اجرای مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب هستیم، اظهار کرد: پس از تعلل وزارت نیرو در این زمینه شورای امنیت نیز به وزارت نیرو تذکر داده تا ظرف دو ماه زمینه اجرای این مصوبات را فراهم آورد که یک ماه آن گذشته و تنها یک ماه دیگر فرصت باقی است.

فولادگر ادامه داد: بر اساس یکی از مواد این مصوبه 9 ماده‌ای دولت باید جلوی برداشت‌های غیرمجاز را بگیرد و فرقی هم ندارد این برداشت‌ها در استان اصفهان باشد یا استان چهارمحال و بختیاری.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پزشکان عنوان می‌کنند مراجعات به آنها در این چند ماهه افزایش یافته است، افزود: مشکل کم‌آبی تأثیر بسیار بدی بر معیشت مردم به ویژه کشاورزان استان گذاشته که باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: تشکل‌های صنفی کشاورزی می‌توانند پیگیر مسائل صنفی کشاورزان باشند و سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در این زمینه را پیگیری نماید.

فولادگر خاطر نشان کرد: کشاورزی در شرق اصفهان به گونه‌ای پیش می‌رود که کشاورزان این منطقه مجبور به تغییر شغل شده‌اند و باید به نوعی برای امرار معاش خود به مشاغل غیر از کشاورزی روی بیاورند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشاورزان به خوبی می‌دانند که باید کشاورزی خود را مکانیزه کنند اما در وهله اول باید آبی باشد که بر اساس آن تصمیم به تغییر وضعیت آبیاری گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مسائل استان اصفهان اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب است و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به شدت پیگیر این موضوع خواهند بود اما تشکل‌های صنفی کشاورزی نیز باید به این مسئله بپردازند و آن را به عنوان یک مطالبه‌گری در برنامه خود قرار دهند.

فولادگر ضمن ابراز گلایه از رئیس جمهور افزود: آقای رئیس جمهور در سخنان خود نام دریاچه ارومیه را می‌برد اما از خشکی و وضعیت اسفبار زاینده‌رود سخنی به میان نمی‌آورد و این موضوع سبب دلخوری مردم اصفهان شده است، هرچند که ما معتقدیم دریاچه ارومیه هم نباید خشک شود اما همچنان معتقدیم که اهمیت زاینده‌رود اگر بیشتر از دریاچه ارومیه نباشد، کمتر هم نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از بندهای مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب این است که اصل پرونده بهشت‌آباد در اسرع وقت اجرا شود، اما فعلاً تصمیم خاصی برای نحوه انتقال آب که با تونل باشد یا لوله گرفته نشده که به زودی این موضوع نیز تعیین تکلیف می‌شود.

وی در زمینه بازگشایی رودخانه زاینده‌رود در آبان‌ماه و تحویل آب پاییزه به کشاورزان شرق اصفهان نیز گفت: آب به شرطی باید به در آبان‌ماه به کشاورزان داده شود که در بهار نیز امکان آبیاری زمین کشاورزان وجود داشته باشد، در غیر این صورت این آب برای کشاورزی فایده‌ای نداشته و سبب ضرر بیشتر کشاورزان می‌شود.

به گزارش فارس، وزارت نیرو برای تأمین آب کشاورزان در بهار سال آینده چشم به بارش‌های زمستانی دارد که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی سال نرمالی از نظر بارش‌ها برای محدوده مرکزی ایران پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.