سرویس: اجتماعی » حوادث 11:30 - جمعه 28 شهریور 1393

تدابیر سازمان مدیریت بحران برای حوادث هسته‌ای

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تدابیر این سازمان برای آمادگی در برابر حوادث و تشعشعات هسته‌ای خبر داد و گفت: به منظور هماهنگی و آمادگی بیشتر در این زمینه سازمان انرژی اتمی از سال گذشته به عضویت شورای هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور درآمد.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسماعیل نجار درباره ورود سازمان مدیریت بحران کشور به بحث آمادگی در برابر حوادث هسته‌ای و تربیت امدادگران آشنا به این موضوع گفت: در بحث آمادگی دربرابر مخاطرات هسته‌ای و نحوه برخورد و مواجهه با آن ، اقدامات مختلفی انجام گرفته و در این راستا سازمان انرزی اتمی نیز از سال گذشته به عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور درآمد و در برگزاری چندین مانور کوچک و بزرگ در سراسر نقاط کشور از جمله اصفهان نیز مشارکت داشته است.

وی همچنین از تشکیل “اورژانس هسته‌ای” در دو استان کشور خبر داد . گفت: این اورژانس با مشارکت دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی و متخصصان سازمان انرژی اتمی تاسیس شده و در آن آموزش‌های لازم در خصوص حوادث هسته‌ای به عوامل این اورژانس داده شده است. سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این موضوع حضور دارد و بر عملکرد این دستگاه‌ها نظارت می‌کند .

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: البته به طور کلی با توجه به اینکه در زمان بحران‌ها تمامی دستگاه‌های امدادی زیر نظر سازمان مدیریت بحران فعالیت می‌کنند از ظرفیت تمامی دستگاه‌های مرتبط می توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بحث حوادث هسته‌ای را دو منظر می‌توان بررسی کرد، گفت: یک موضوع بحث حملات و تهدیدات هسته‌ایست که با شرایط فعلی به نظر می‌رسد دیگر کشوری از بمب‌های هسته‌ای و اتمی در جنگ‌ها استفاده نخواهد کرد، اما در خصوص نیروگاه‌ها و اتفاقاتی که ممکن است در اطراف آنها رخ دهد، آمادگی در برابر این موضوع امری اجتناب ناپذیر و ضروری است که در این خصوص با دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه جلساتی برگزار کرده‌ایم و پیگیری‌های این سازمان در این زمینه ادامه دارد و در آینده‌ نزدیک اقدامات دیگری نیز در بحث آمادگی در برابر حوادث هسته‌ای احتمالی انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام

منبع :ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.