سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:21 - جمعه 28 شهریور 1393

معاون استان‌های وزارت ارشاد:

تنها ۳ درصد از دانشجویان اصفهان به رشته‌های هنری گرایش دارند

معاون حقوقی، امورمجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی گفت: اصفهان می‌تواند مرکز آموزش و تولید تئاتر باشد زیرا در همه حوزه‌های مختلف هنری فعال است و نباید تنها ۳ درصد دانشجویان استان اصفهان در رشته‌های هنری تحصیل کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛حسین نوش‌آبادی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به این هنر اظهار کرد: اصفهانی‌ها به عنوان مردمانی فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز شناخته می‌شوند و نقش این شهر در فرهنگ کشور همانندی ندارد.

وی بیان کرد: اصفهان در همه هنر‌‌ها سرآمد بوده و به عنوان پایتخت تئاتر ایران شناخته می‌شود و با بهره‌گیری از یک پیشینه درخشان، به موازات هنر‌های دیگر، تئاتر هم به جایگاه خود ارتقا می‌بخشد؛ اگر تئاتر در ایران سابقه هزاران ساله دارد، در اصفهان سابقه تئاتر به صد‌ها سال پیش باز می‌گردد، زمانی که این هنر به صورت آیینی در اصفهان اجرا می‌شد و مفاهیم از طریق تعزیه‌ها انتقال پیدا می‌کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تئاتر به عنوان هنری است که توانسته خود را در اصفهان به نمایش گذارد و با قدرت در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا کند؛ در دیپلماسی هنر تئاتر نقش خاصی پیدا می‌کند و همانند بسیاری از هنر‌ها که در این راستا حرکت می‌کنند به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: هنری ماندگار است که با مفاهیم انسانی پیوند بخورد، راز ماندگاری این هنر هم در هم‌آویختگی آن با احساسات است و هر هنری که توانسته ماندگار شود، با باور‌ها و مطالبات انسانی عجین شده و از همین رو رشد و ماندگاری آن رو به افزایش است.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: اگر ما می‌خواهیم به سینما بها دهیم، باید برای تولید آن تلاش کنیم و از همین رو هنر‌های نمایشی تقویت می‌کنیم، البته تقویت هنر‌های دیگر هم نباید فراموش شود.

وی گفت: اصفهان می‌تواند مرکز آموزش و تولید تئاتر باشد چرا که در همه حوزه‌های مختلف هنری فعال بوده و نباید تنها 3 درصد دانشجویان استان اصفهان مربوط به هنر باشد؛ ما باید هنر را به سمت دانشگاه‌ها سوق دهیم و این نشانه اهمیت این حوزه است.

معاون حقوقی، امورمجلس و استان‌های وزارت ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که می‌تواند به هنر کمک کند، هدایت آن به سمت ثروت است ما باید هنری همراه با اقتدار، اقتصاد را مد نظر داشته باشیم که بتواند با زبان اقتصاد و فرهنگ، به نیاز‌های بشری کمک کند.

به گزارش اصفهان شرق، اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان اصفهان شامگاه پنجشنبه با معرفی برترین‌های این دوره در مجتمع فرهنگی و هنری فرشچیان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.