سرویس: غیر تولیدی » نقلی 21:32 - پنجشنبه 27 شهریور 1393

رئیس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان:

تقویت بخش آموزش پتروشیمی کشور سبب افزایش صادرات می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان گفت:بدنه تولید کشور به شیوه سنتی فعالیت دارد و به همین دلیل به آموزش نیروی انسانی خود توجه نمی‌کند و تقویت بخش آموزش پتروشیمی کشور سبب افزایش صادرات می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از روابط عمومی اتاق اصفهان، مرتضی بیشه در ششمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان اظهار کرد: بر‌اساس نتایج عارضه‌یابی واحدهای صنعتی استان، یکی از مهمترین عوامل بروز مسایل، بی‌توجهی به آموزش نیروی انسانی در بخش‌های مختلف یک واحد است.

وی افزود: بدنه تولید کشور به شیوه سنتی فعالیت می‌کند و به همین دلیل به آموزش نیروی انسانی خود توجه نمی‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان با اشاره به پیشنهاد ایجاد مرکز آموزش یا دانشگاه اتاق اصفهان بیان کرد: این 2 طرح از سوی هیئت رئیسه اتاق در دست بررسی است.

وی طرح باشگاه مجازی برای آموزش اعضای اتاق را از دیگر برنامه‌های این کمیسیون برشمرد و تصریح کرد: در این باشگاه، شرکت‌کنندگان در همایش‌های آموزشی اتاق، که هر 4شنبه برگزار می‌شود، کارت هوشمند دریافت می‌کنند.

بیشه در بخش دیگری از سخنان خود به وجود 48 پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: تقویت آموزش در این بخش می‌تواند در توسعه پتروشیمی و صادرات این بخش موثر باشد.

کوروش خسروی،عضو کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری نشست تولید محتوای آموزشی کاربردی برای فعالان اقتصادی در اتاق اصفهان اظهار کرد: در این نشست 3 بخش آموزشی به‌صورت چکیده ارائه شده، و مرحله ضبط تصویری این دوره‌ها در دست اجرا است.

وی افزود: تاکنون 28 ساعت آموزش به‌صورت تصویری ضبط شده و پس از تدوین نهایی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حمید نوری، دیگر عضو کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به پروژه عارضه‌یابی کمیسیون از واحدهای صنعتی استان اظهار کرد:مشکلات واحدهای صنعتی در پروژه عارضه‌یابی به 2 دسته درون و برون‌سازمانی تقسیم‌بندی شده است.

وی افزود: در بخش درون‌سازمان عارضه‌یابی واحدهای صنعتی، نبود سیستم‌های اطلاعات مدیریت، نبود سیستم بازاریابی و فروش، نبود کنترل بر هزینه‌ها و درآمدها از جمله این مسایل بوده، که نیاز است در این زمینه‌ها واحدهای صنعتی توجه ویژه به آن داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش خواستار استقبال واحدهای صنعتی استان از پروژه عارضه‌یابی اتاق اصفهان شد و بیان کرد: اغلب شرکت‌ها در بخش منابع‌ انسانی با نظام‌های ارزیابی عملکرد نیروی انسانی آشنا نبوده، و لازم است در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ساختار‌سازی و پیاده‌سازی این نظام‌های به منظور رفع این عارضه‌ها، دومین بخش اجرای پروژه عارضه‌یابی واحدهای صنعتی است.

نوری مسایل برون‌سازمانی را شامل نوسانات ارز، تسهیلات بانکی، بیمه تامین اجتماعی و مالیات برشمرد و گفت:همه واحدهای صنعتی با این مسایل روبروهستند.

مسئول شبکه پژوهش استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: صنایع استان به 24 دسته تقسیم‌بندی شده، و بر اساس  نیازسنجی صورت گرفته، می‌توان برای هر دسته حداقل یک واحد تحقیق و توسعه ایجاد کرد.

علیرضا بحرینیان با اشاره به مجموعه تحقیق و توسعه صنایع غذایی و خشکبار استان گفت:چند شرکت خشکبار با همکاری یکدیگر می‌توانند یک واحد تحقیق و توسعه ایجاد کرده، و در تولیدات خود نوآوری داشته باشند.

جمشید تقسیمی، مدیر آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان در این جلسه از برگزاری همه همایش‌های برنامه‌ریزی شده در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

وی از صدور کارت هوشمند آموزشی  برای 130عضو اتاق اصفهان خبر داد و افزود: در این کارت اطلاعات حضور در همایش‌ها و نشست‌های آموزشی اتاق  ثبت می‌‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.