سرویس: غیر تولیدی » نقلی 21:04 - پنجشنبه 27 شهریور 1393

مدیرعامل انجمن شاعران اصفهان مطرح کرد

شعرای عصر معاصر زبان گویای مردم بودند/ دلایل ماندگاری شعر معاصر

مدیرعامل انجمن هماهنگی شاعران استان اصفهان گفت: شعرا متعلق به اجتماع هستند و مردم را از خود و خود را از مردم دانسته و زبان گویای مردم هستند که باید هدایت‌گر باشند و همراهی آنها نکته مهمی در ماندگاری شعرای عصر معاصر است.

به گزارش اصفهان شرق؛فضل‌الله شیرانی درباره 27 شهریور روز ملی شعر و ادب ایران، اظهار کرد: روز درگذشت استاد شهریار را روز شعر و ادب ایران گذاشتند، که روز بسیار زیبائی بوده، به این دلیل که ما در دنیا به غناعت ادبیات خود می‌بالیم و ادبیات ما در سراسر دنیا شهرت خاصی دارد.

وی بیان کرد: در ادبیات پرفروغ ایران زمین بزرگانی هم‌چون سعدی، حافظ و مولانا را داریم که آثارشان به زبان‌های مختلف جهان ترجمه شده و مایه افتخاری برای ایران است.

مدیرعامل انجمن هماهنگی شاعران استان اصفهان افزود: بیان تاریخ در شعرای معاصر نیز مطرح است، شاعر متعلق به اجتماع است و مردم را از خود و خود را از مردم می‌داند و زبان گویای مردم است که باید هدایت‌گر باشد و به واقع بتوان او را ادیب خواند که این نکته مهمی در ماندگاری شعرای عصر معاصر است.

شیرانی ملقب به استاد سخا خاطرنشان کرد: در ایران گرایش ویژه‌ای به ادبیات است و افراد عادی در اقشار مختلف جامعه که شاعر نیستند، اما شعر دوست هستند و در عرصه ادبیات یکه‌تاز هستیم و به خود می‌بالیم.

وی با اشاره به غنی بودن اشعار کهن در مقایسه با اشعار معاصر بیان کرد: امروز به ویژه در اصفهان شاعران برجسته‌ و با استعدادی را داریم که کارهای فاخر را می‌سرایند و در این بین افرادی هستند که اشعاری با مضامین اجتماعی و پند و اندرز می‌سرایند و اصفهان هنوز غنای ادبی کهن را در میان شعرای جوان دارد.

مدیرعامل انجمن هماهنگی شاعران استان اصفهان تصریح کرد: ادبیات همان‌گونه که از نامش مشخص است از ادب و شعر و از شعور الهام می‌گیرد، اگر شعری تهی از شعور و معرفت و شناخت باشد، شعر محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.