سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:50 - پنجشنبه 27 شهریور 1393

وقف نماد بخشندگی در میان مردم جامعه اسلامی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف نماد بخشندگی و همچنین نماد دوراندیشی جامعه اسلامی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در همایش طرح مهر تحصیلی در آستان مقدسه حضرت زینب(س) اظهار داشت: امسال طرح هایی را در راستای گام های واقفین خیر اندیش به سرانجام رسانده ایم  تا بتوانیم باری از مشکلات مردم را کنار بگذاریم.
وی با اشاره به واژه وقف و واقف ادامه داد: هرگاه فردی قسمتی از اموال شخصی خود را آزادانه در اختیار و استفاده مکانی قراردهد به آن وقف گفته و به فرد وقف کننده واقف گفته می شود.
حجت الاسلام صادقی گفت: واقفین خیراندیش با تلاش های خود و اموالی که در اختیار این سازمان قرار داده اند گام موثری در آبادانی این پایتخت فرهنگ و هنر برداشته اند.
وی با اشاره به 3 اصل مهم که در بسته نشدن پرونده اعمال در آخرت اثر دارد افزود:تربیت فرزندانی خوب و موفق، باقی گذاشتن نوشته ای که بر جامعه تاثیر گذار باشد و صدقه جاریه از اعمالی به حساب می آیند که باعث بسته نشدن پرونده اعمال در آخرت می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به حقیقت این امر مهر تصریح کرد: وقف محدودیتی نداشته و هر فرد می تواند با استتاعت مالی خود از کوچکترین تا بزرگترین که در اختیار دارد وقف کند.
وی گفت: هر فرد در شغل و کار خود می تواند واقف باشد و گوشه ای از شغل خود را در وقف به دیگران اختصاص دهد.
وی تصریح کرد: طلبه و روحانیون می توانند با اختصاص دادن وقت خود در اختیار مردم و پاسخگویی به آنان در این امر بزرگ  سهیم باشند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال با یاری خداوند 110 زوج  کرولال در طرح بزرگ پیوند های آسمانی به عقد هم در آمده اند.
پایان پیام/
منبع:شبستان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.