سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:45 - پنجشنبه 27 شهریور 1393

امام جمعه اصفهان:

عزت و سربلندی شیعیان مرهون فداکاری‌های 8 سال دفاع مقدس است

امام جمعه اصفهان گفت: عزت و سربلندی شیعیان در جهان مرهون فداکاری‌های 8 سال دفاع مقدس است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این ایام را یک وظیفه دینی دانست و گفت: به همان دلایلی که سعی در زنده نگه‌داشتن عاشورا داریم، باید فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس را نیز زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه مردم ایران در دفاع مقدس خود آیه شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» را به منصه ظهور گذاشتند، اظهار داشت: دفاع مردم ما از اسلام و ایران به گونه‌ای بود که دشمن دیگر فکر حمله به ایران را از سر خود بیرون کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا شاید بتواند به ایران حمله کند و به ما خسارت وارد کند، اما نخواهد توانست حتی بر یک وجب از خاک ایران مسلط شود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های جزئی ما از مردم غزه، سبب شد تا در مقابل اسرائیل مقاومت کنند و آنها را از مواضع خود پایین بیاورند لذا دشمنان می‌دانند با حمله به ایران به هدف خود نمی‌رسند و به همین دلیل هم در این سال‌ها جرأت تعرض به کشور را پیدا نکرده‌اند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: جوانان ما درحالی خرمشهر را پس گرفتند که حدود 19 ماه سه لشکر قدرتمند عراق با بیش از 40 هزار نیرو و ادوات و تجهیزات پیشرفته، آن را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده بودند و چیزی جز امدادهای الهی و ایمان رزمندگان نمی‌توانست این حصر را بشکند.

وی انتقال رشادت‌ها، فداکاری‌ها و رهبری‌های رهبران این انقلاب به نسل‌های آینده را یک وظیفه شرعی دانست و گفت: از آنجا که ما این انقلاب را برای چند سال محدود صورت نداده‌ایم، انتقال اهداف و دستاودهای آن به نسل آینده برای استمرار آن ضروری است.

امام جمعه اصفهان با استناد به آیات قرآن کریم برقراری ارتباط با آمریکا را محال دانست و گفت: در این آیه صریح قرآن کریم آمده است که یهود و نصاری تا زمانی که از آنها تبعیت نکنید، از شما راضی نمی‌شوند.

وی افزود: در زبان عربی “لن” نفی ابد است و خداوند با عبارت “لن ترضی” در این آیه امید راضی شدن کفار از مسلمانان را تا ابد نفی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اذعان داشت: حال این حماقت نیست که وقتی خالق هستی ما را از آینده رابطه با دشمنان با خبر ساخته، تحت عنوان فعالیت‌های سیاسی به دنبال برقراری ارتباط با آنها باشیم.

وی به آیه 118 سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه نیز مسلمانان را از گفتن اسرار خود برای دیگران نهی می‌کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: در آیه دیگری از قرآن آمده دشمنان با شما می‌جنگند و دست از جنگ بر نمی‌دارند، مگر اینکه از دینتان دست بردارید.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.