سرویس: اجتماعی » علمی 17:07 - چهارشنبه 26 شهریور 1393

کارشناس سواد آموزی آموزش و پرورش بن رود خبر داد:

نیمه دوم سال 93 ثبت نام کارشناس سوادآموزی بخش بن رود

عبدالعلی عارف از اعلام آمادگی کارشناس سواد آموزی اداره آموزش و پرورش منطقه بن رود جهت ثبت نام سواد آموزان در نیمه دوم سال 93 خبر داد.

کارشناس سواد آموزی منطقه بن رود در مصاحبه با خبرنگار اصفهان شرق در ورزنه در مورد وظیفه سازمان سواد آموزی گفت: سازمان سوادآموزی به عنوان یک سازمان دولتی و وابسته به وزارت آموزش و پرورش، آموزش بیسوادان و کم سوادان بزرگسال( بالای ده و زیر پنجاه سال ) جامعه را که به هر دلیلی فرصت اول یادگیری را از دست داده اند را طبق اساسنامه و آئین نامه اجرایی، به منظور با سواد نمودن خواندن نوشتن، حساب کردن تا پایه ششم ابتدایی و روخوانی قرآن در حد مطلوب بر عهده دارد. این سازمان از ابتدای فعالیت سواد آموزی تاکنون از بیسوادان و نوسوادان در دوره های مختلف سوادآموزی با نظام و ترتیب خاصی، ثبت نام نموده و در معرض فرآیند یادگیری قرارداده است که الحمد اله منطقه ما هم از این نعمت بی بهره نبوده و ما شاهد برکات فعالیت های این سازمان بوده و هستیم.

 

با عزم ملی و مدیریت جهادی در ریشه کنی بی سوادی
عبدالعلی عارف در مورد ریشه کنی بی سوادی در پرتو عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: آموزش سواد در دین مبین اسلام یک فرضیه و در دنیای امروز یک ضرورت است. بر همین اساس حضرت امام قدس سره الشریف پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان آموزش همگانی برای مبارزه با بی سوادی به طور ضربتی و با بسیج افکار و امکانات عمومی را صادر فرمودند و در همین راستا مقام معظم رهبری مدظله العالی مکررا خواستار عمومی شدن آموزش ابتدایی و حل معضل بی سوادی در کشور شدند و نام گذاری امسال توسط ایشان به نام اقتصاد و فرهنگ وعزم ملی و مدیریت جهادی تبیین کننده ی این است که از اصلی ترین مصداق بارز عزم ملی و مدیریت جهادی سواد آموزی و ریشه کنی بی سوادی است در همین خصوص و با توجه به شروع نیمه دوم سواد آموزی کارشناسی سواد آموزی اداره آموزش و پرورش منطقه بن رود آماده ثبت نام افراد واجد شرایط در دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال می باشد.

109827_127

 

دوره سواد آموزی پایه که حداقل 400ساعت آموزش می باشد
کارشناس سواد آموزی اداره آموزش و پرورش منطقه بن رود در مورد شرایط کلاس گذاری در دوره های مختلف سواد آموزی بیان داشت: کلاس گذاری در سه دوره سواد آموزی پایه، دوره تحکیم و دوره انتقال صورت می گیرد که دوره سواد آموزی پایه که حداقل 400ساعت آموزش می باشد به منظور آموزش حداقل خواندن و نوشتن و حساب کردن چهار عمل اصلی ریاضی و همچنین روخوانی قرآن کریم به حد مطوب می باشد و اشخاص فاقد سواد و همچنین افراد دارای کارنامه قبولی اول و یا دوم ابتدایی و مقدماتی نهضت سواد آموزی و یا مردودی دوره تکمیلی نهضت سواد آموزی و سوم ابتدایی در این دوره می توانند ثبت نام کنند، دوره تحکیم 200 ساعت آموزشی است که 70 ساعت آن حضوری و 130 ساعت آن غیر حضوری است و به منظور تحکیم آموخته های قبلی و عدم رجعت به دامنه بی سوادی تشکیل می شود. همه ی قبول شدگان دوره سواد آموزی و تکمیلی نهضت سواد آموزی و یا سوم ابتدایی می توانند در این دوره شرکت کنند. اما دوره انتقال همان طور که از اسمش پیداست به منظور انتقال به دوره های تحصیلی بالاتر است و قبول شدگان این دوره می توانند برای ادامه تحصیل در کلاس هفتم نظام جدید آموزشی ثبت نام کنند مدت زمان آموزشی این دوره 800 ساعت که 600 ساعت آن به صورت حضوری و200ساعت آن غیر حضوری است و تمام قبول شدگان دوره سواد آموزی، تکمیلی و پایانی نهضت سواد آموزی و سوم و چهارم ابتدایی و همچنین مردودی پنجم ابتدایی نظام قدیم و ششم ابتدایی نظام جدید می توانند در این دوره شرکت کنند.

 

100899759146

شرایط سنی 10 تا 49 شرایط ثبت نام دارند

 

عارف در مورد شرایط سنی و چگونگی ثبت نام در دوره های سواد آموزی گفت: با توجه به این که چند سالی است که نهضت سواد آموزی با آموزش و پرورش ادغام شده و به عنوان یک معاونت در وزارت و ادارات کل مشغول به فعالیت هستند همه افراد بی سواد و کم سواد بین سن 10 تا 49 سال می توانند با مراجعه به نزدیکترین مدرسه در شهر و روستا منطقه بن رود و یا کارشناسی سواد آموزی در اداره آموزش و پرورش بن رود و ارائه یک برگ کپی از شناسنامه و کارت ملی ثبت نام کنندتا پس از راستی آزمایی نسبت آموزش آنها اقدام شود.

 

حداقل مدرک دیپلم برای همکاری با سوادآموزی

 

کارشناس سواد آموزی منطقه بن رود در مورد نحوی همکاری آموزش دهنده ها با سواد آموزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت در سواد آموزی به صورت بخش خصوصی می باشد و آموزشیاری در منطقه بن رود وجود ندارد همه افراد که حد اقل مدرک دیپلم داشته باشند می توانند با شناسایی و جذب افراد بی سواد و کم سواد به صورت کلاسی و فرد به فرد به عنوان آموزش دهنده با سواد آموزی منطقه همکاری لازم را داشته باشند یعنی به این صورت که در سواد آموزی پایه اگر افراد بی سواد به حد نصاب کلاس گذاری رسیدند به صورت کلاسی آموزش داده می شود ولی اگر به حد نصاب نرسیدند به صورت فرد به فرد می باشد. در مورد دوره تحکیم و انتقال حتما آموزش باید به صورت کلاسی برگزار شود. در خصوص حق الزحمه آموزش دهنده ها، در منطقه ما به ازای آموزش هر نفر در دوره سواد آموزی مبلغ 6000000 ریال و در دوره انتقال مبلغ 7000000 ریال است که پس از قبولی سواد آموزان و کسر کسورات قانونی به آموزش دهنده ها پرداخت خواهد شد.
سخن اخر:

از همین جا از همه کسانی که در عرصه سواد آموزی همیار ما بوده اند خصوصا بخشدار بخش بن رود، امام جمعه ورزنه، مسئول کمیته امداد و بهزیستی ورزنه و اعضای شورای شهر و روستا و همه همکاران خودم خصوصا ریاست اداره آموزش و پرورش منطقه بن رود که همیشه در همه مشکلات راهنما و راه گشای ما بودند تشکر و قدر دانی می کنم و از دستگاه های مختلف خواهش می کنم با توجه به تفاهم نامه هایی که با آنها بسته شده نسبت به شناسایی افراد بی سواد حوزه کاریشان و معرفی آنها به سواد آموزی منطقه جهت جذب و آموزش آنها اقدام کنند و هچنین از افراد با سوادو دانشگاهی که الحمد الله در منطقه ما تعداد آنها نیز کم نیست خواهش می کنم چنانچه در خانواده هاشون فرد بی سوادی هست دست همت بالا بزنند و الان که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش های مسئولین سواد آموزی فرصتی برای آموزش رایگان فراهم شده نسبت به آموزش آنها اقدام کنند واز پاداش معنوی و مادی اون نیز بهره مند شوند. انشاء اله که با همکاری مسئولین منطقه و مردم عزیز، مومن و متعهد منطقه بن رود ما در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی بی سوادی در منطقه باشیم. در عصر حاضر که تکنولوژی، ارتباطات و اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما بتوانیم در این خصوص پا به عرصه بگذاریم و محرومین از این موارد را تحت آموزش قرار بدهیم.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.