سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 15:48 - چهارشنبه 26 شهریور 1393

رییس حوزه علمیه هرند:

رفتار طلبه های جوان مشوق ما در حوزه است/ فضای مجازی را به فرصت موثر تبدیل کنیم

مدیر حوزه علمیه امام هادی هرند گفت: رفتار طلبه های جوان و عمل به دانسته های دینی بهترین انگیزه مسئولین در اداره ی مدارس است.

به گزارش شرق اصفهان: حوزه های علمیه واقع در شرق اصفهان از مراکز مهم و معنوی منطقه وسیع ما می باشد که پرداختن به این اماکن و حفظ روحیه ی نشاط معنوی طالب جوان خالی از لطف نیست.
همزمان با بازگشایی مدارس علمیه استان گفتگویی با حجت الاسلام عبدالله جمال پور مدیر مدرسه ی امام هادی(ع) هرند داشتیم تا به برسی کلی برنامه های این مرکز از زبان مسئول مربوطه که خود از طلاب گرانقدر هرند محسوب می شود، بپردازیم.
وی با اشاره به شروع سال تحصیلی از اول شهریور ماه اظهار داشت: در این مدرسه جهت آشنایی جدیدالورودها با محیط آموزش حوزه، سعی بر این است تا از 18 مرداد ماه شروع کلاس ها را برای جدیدالورود ها داشته باشیم تا در اول شهریور آغاز رسمی مدرسه مختصری با شرایط آشنا شوند.
جمال پور با توجه به مراحل ثبت نام در سطح حوزه گفت: مرحله ی ابتدایی و مصاحبه در مدرسه انجام خواهد شد و در ادامه از طریق سایت مرکزی ثبت نام و آزمون ورودی گرفته می شود و بعد از انجام مراحل بر اساس اعزام می شوند. لازم به ذکر است از سوی مسئولین عنایت ویژه ای به این مرکز شده است و پذیرش های اولیه از مدرسه هرند را پس از آزمون اصلی در اصفهان به حوزه ی امام هادی(ع) اختصاص می دهند.
وی استقبال از حوزه علمیه را بسیار خوب خواند و با اشاره به گرایش جوانان بومی بخش جلگه اظهار داشت: 4حوضه در سطح استان به دلیل تشخیص برخی ویژه گی های مثبت آموزشی متعدد، پذیرش متقاضیان خارج از استان می باشد و حوزه امام هادی (ع) هرند یکی از 4 حوزه ی مطرح شده است.
روحانی مسئول از موفقیت حوزه ی علمیه هرند این گونه بیان کرد: به لطف خدا در سال 92در نتایج نمودارهای علمی جز ممتازین استان بوده و در امتحانات تطبیقی سال 92-91رتبه ی اول استان را کسب کردیم.
وی تهدیب را مقدم بر تحصیل علم دانست و افزود: برای ما بومی یا غیربومی بودن مهم نیست بلکه مهم تذهیب و بعد تعلیم است و این امر با برنامه ریزی منظم و اجرای یافته های علمی توسط طلبه محقق می شود و ما در سطح حوزه هرند طلبه ای را داشته ایم که با معدل 12 به حوزه پا نهاد و به مرور از ممتازین حوزه بود.
جمال پور برخورد خانواده ها را در حین ورود فرزندانشان به حوزه مهم و گفت: رفتار خانواده ها در کوتاه مدت و تغییر نوع نگاهشان در ابتدای ورود فرزندانشان به حوزه موجب تشویق فرزندان در تحصیل علوم دینی می باشد و به مرور این تغییر نگرش در سطح جامعه نمود پیدا می کند و اگر این رفتار مثبت باشد مسلما در حفظ رسالت طلاب موثر است.
مدیر مدرسه ی امام هادی(ع) عمل طلبه های جوان را مشوق اصلی مسئولین مدارس علمیه دانست و عنوان کرد: رفتار طلبه های جوان و عمل به دانسته های دینی بهترین انگیزه مسئولین در اداره ی مدارس است مخصوصا آنکه رسالت حوزه ی سازندگی روح و روان است تا در کنارش سازندگی مادی اجتماع سبب شود.
وی به روز بودن حجت الاسلام شفیعی رییس مجموعه الهادی اصفهان را عامل اصلی در ایجاد روحیه ی نشاط در طلاب خواند و تصریح کرد: رییس مجموعه الهادی علاوه بر حس خودسازی و تذهیب در بحث ورزش اهمیت خاصی قائل هستند و همین امر سبب شده است که نشاط و پرداختن به ورزش بعد از درس انجام شود. در حوزه ی امام هادی هرند در حد وسیع وسایل ورزشی را قرار داده ایم تا طلاب استفاده ی خوبی از والیبال، دارت، گل کوچیک، در زمستان استفاده ار سالن ورزشی بهره مند شوند.
حجت الاسلام جمال پور در پاسخ به این پرسش که آیا فضای مجازی برای استفاده طلاب مضر است گفت: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ی فضای مجازی گوش فرا دهیم این فضا را به فرصتی برای ارتقاء دانسته ها و حداقل ساخت وبلاگی با محتوای دینی و معنوی جهت استفاده ی دیگران از فضای مجازی قرار دهیم.
وی در پایان این گفتگو تشکر ویژه ای از حجت الاسلام شفیعی رییس حوزه الهادی به پاس زحمات بی شائبه ی ایشان و همچنین حاج آقا امینی خیر حقیقی و بانی ساخت حوزه امام هادی داشت.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “رفتار طلبه های جوان مشوق ما در حوزه است/ فضای مجازی را به فرصت موثر تبدیل کنیم”

  1. باسلام انصافأ حاج آقای جمالپور هم از شمه ی مدیریت بالایی برخوردار هستند که این هم از عوامل موفقیت این حوزه است
    انشالله خداوند خیرشان بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.