سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - چهارشنبه 26 شهریور 1393

۸ نکته از سخنان دیروز فرمانده کل سپاه/از فعالیت‌های نیروی قدس تا “معجزه الهی” در عرصه سایبری

“نقش ایران در این عملیات (شکستن محاصره آمرلی) کمک فکری و البته انتقال تجربه بوده است و لزومی به حضور نیروی نظامی نبوده است و ارتش عراق با کمک ۲۰ هزار نفر از نیروی وطنی این کشور این عملیات را انجام دادند. ”

به گزارش اصفهان شرق؛ شست خبری سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز برگزار شد. فرمانده کل سپاه در این نشست، نکات مهمی در مورد نیروی قدس، ائتلاف “شو گونه” ضدداعش، توانایی‌های سایبری سپاه و … بیان کرده است.

مشروح سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست خبری امروز را می‌توانید اینجا بخوانید.

**** نکته اول؛ هدف از تاسیس داعش با حمایت اسرائیل

سرلشکر جعفری: این حرکت آمریکایی‌ها به یک شو(نمایش) شبیه است چرا که همه می‌دانند که با حمایت و پشتیبانی‌ خود آنها و اسرائیلی‌ها این تشکیلات و گروهک‌ها درست شده‌اند تا مردم مسلمان به جان هم بیفتند و مانع داخلی در کشورها برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی ایجاد شود.

**** نکته دوم؛ نابودی داعش و ائتلاف آمریکایی

سرلشکر جعفری: امید زیادی به این ائتلاف نیست چرا که در راستای اهداف خود آمریکایی‌ها این ائتلاف درست شده است. در اینکه هدف آمریکایی‌ها نابودی کامل داعش باشد تردیدی جدی نسبت به این مسئله داریم.

**** نکته سوم: سوریه، آمریکا و ائتلاف ضدداعشی

سرلشکر جعفری: هدف دشمنان در سوریه از بین بردن نظام حاکم بر این کشور است و چون دولت و مردم سوریه را در جبهه مقاومت اسلامی می‌دانند برای آنها قابل تحمل نیست و هر اقدامی را در راستای تضعیف دولت انجام می‌دهند. هنوز تروریست‌ها و معارضین در سوریه هستند و بخش‌هایی را در دست دارند ولی بدون تردید گسترش آنها برای دشمنان نیز موجب نگرانی شده تا به دنبال برخورد یا جلوگیری از توسعه توان گروهک‌های تروریستی باشند.

هنوز بسیاری از گروه‌های تروریستی در سوریه، به جز داعش مورد حمایت آمریکایی‌ها هستند. هدف آمریکایی‌ها در سوریه تغییر نکرده و همان هدف ساقط کردن نظام و دولت حاکم بر سوریه را دارند و امروز تنها به ظاهر شعار مبارزه با تروریست‌ها را سر می‌دهند. به هر حال با توجه به توانمندی دفاع وطنی سوریه، بعید می‌دانیم گروه‌های معارض قدرت توسعه در این کشور را داشته باشند.

**** نکته چهارم؛  موضع ایران در قبال حمله آمریکا به سوریه

سرلشکر جعفری در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله هوایی به پایگاه‌های داعش از آسمان سوریه و واکنش احتمالی سوریه به این حمله و اظهار نظر اوباما مبنی بر اینکه در صورت مورد هدف قرار گرفتن جنگنده‌هایمان، پدافند سوریه را نابود خواهیم کرد، گفت: واکنش ما به این موضوع قطعا در ابعاد سیاسی خواهد ولی “به‌طور مستقیم” سیاست دخالت نظامی و یا اقدام نظامی را نداریم.

بدون تردید همانگونه که سیاست جمهوری اسلامی ایران که همان حمایت از نظام حاکم بر سوریه است، ادامه خواهد یافت و این حرکت آمریکایی‌ها را بشدت محکوم می‌کنیم و این اقدام آنها را تجاوزگرانه و از موضع قلدری می‌دانیم که قطعا محکوم است.

– اشاره: به گفته اعضای ائتلاف ضدداعش، تاکنون حدود 30 کشور عضو این ائتلاف شده‌اند. این ائتلاف قرار است که به طور مشترک، مواضع داعش را در عراق و سوریه هدف قرار داده و طبق اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا، برای حمله به مواضع داعش در سوریه، هیچ‌گونه هماهنگی با دولت قانونی و مردمی این کشور نخواهد شد.

دولت سوریه هرگونه حمله به مواضع داعش از طریق آسمان این کشور بدون هماهنگی با دولت را نقض حریم هوایی سوریه اعلام کرده و گفته که پدافند هوایی ارتش، هر جنگنده متجاوزی را هدف قرار خواهد داد.

ژنرال آلن را اوباما شخصا به فرماندهی ائتلاف ضدداعش منصوب کرده است

فرمانده این ائتلاف را یک نظامی آمریکایی به نام ژنرال جان آلن که در سوابق خود فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان را نیز دارد، برعهده داشته و قرار است که سلسله عملیات‌های این ائتلاف از اربیل آغاز شود.

**** نکته پنجم؛ نقش سپاه در شکستن محاصره 60 روزه آمرلی

سرلشکر جعفری: نقش ایران در این عملیات (شکستن محاصره آمرلی) کمک فکری و البته انتقال تجربه بوده است و لزومی به حضور نیروی نظامی نبوده است و ارتش عراق با کمک 20 هزار نفر از نیروی وطنی این کشور این عملیات را انجام دادند و به پیروزی رسیدند و با وجود جوانان عراق نیاز به ایران نبود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اثرات عملیات آمرلی در شکست کل داعش اثرگذار بوده و تجربه زیادی را برای نیروهای دفاعی عراق فراهم کرده است، گفت: با انجام این عملیات تسلط بر ارتفاعات و نقاط استراتژیک به دست نیروهای مردمی و ارتش عراق افتاده و این تسلط توسعه پیدا خواهد کرد.

اشاره: آمرلی، شهری شیعه‌نشین در منطقه شمالی عراق و از توابع استان صلاح‌الدین و در نزدیکی‌های شهر تکریت واقع است که 60 روز توسط داعش محاصره شده ولی به علت مقاومت مردم این شهر، عناصر داعش نتوانسته بودند وارد این شهر شود. این شهر سرانجام پس از یک نبرد سنگین از محاصره آزاد و بالافاصله، شهر اشغال شده سلیمان بیک هم که در کنار آمرلی قرار دارد توسط نیروهای عراقی آزاد شد.

در عملیات آزادسازی آمرلی، مجموعا حدود 20 هزار نیرو از ارتش عراق، سپاه بدر، گردان‌های عصائب اهل الحق، پیشمرگه‌، حزب الله عراق و همچنین نیروهایی از ارتش المهدی (مقتدا صدر) حضور داشتند.

حالا برای نخستین بار، فرمانده سپاه از نقش ایران در شکستن محاصره شهر آمرلی خبر داده و گفته که این نقش در حد “کمک فکری و انتقال تجربه” بوده است.

**** نکته ششم؛ نیروی قدس سپاه و کمک به دیگر کشورها

سرلشکر جعفری: عرصه ماموریتی نیروی قدس سپاه در خارج و کمک به نهضت‌های انقلابی و مقاومت و محرومین و مظلومین در سراسر دنیا است. در کشورهایی مثل لبنان، سوریه و عراق اگر احتیاج به کمک در این عرصه‌‌ها باشد، ما این کمک‌ها را انجام می‌دهیم و اگر بخواهیم ارزیابی از توان نیروی قدس سپاه داشته باشیم بهترین ارزیابی، اعتراف دشمنان در برابر نیروی قدس است که هر چقدر دشمنان برای ساقط کردن حاکمیت در سوریه و یا ایجاد ناامنی و اختلاف در عراق به کار گرفتند، به هدف خود نرسیدند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تسلیح کرانه باختری و اقدامات سپاه در این راستا گفت: اقدامات سپاه در عرصه کمک به مستضعفین و همه مردمان مظلوم در دنیا معطوف و بنا به درخواست آنها انجام می‌شود و با توجه به هر درخواستی که از سپاه صورت گیرد، ما کمک می‌کنیم.

دفاع از مردم مظلوم دنیا به‌خصوص در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا را برای خود وظیفه اصلی می‌دانیم و  بنا به درخواست آنها  هم کمک فناورانه به‌خصوص در حوزه انتقال فناوری و تجربیات و هم آموزش‌های لازم را انجام می‌دهیم و با افتخار عرض کردیم که هم این کمک‌ها را انجام می‌دهیم و آن را اعلام می‌کنیم که هر مطالبه‌ای در هر جا به وجود آید سپاه انجام می‌دهد.

– اشاره: ایده تسلیح کرانه باختری را اخیرا امام خامنه‌ای مطرح و فرموده بودند: ما معتقدیم کرانه باختری نیز باید مانند غزه مسلح شود و کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین هستند در این زمینه فعالیت کنند.

**** نکته هفتم؛ نیروی قدس و آموزش لبنانی‌ها

سرلشکر جعفری: در ایستادگی مردم جنوب لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی نقش نیروی قدس روشن و شفاف است و همه این را می‌دانند البته اصل موفقیت در این کشورها خود مردم هستند که اراده ایستادگی دارند که در کنار آن، حمایت های فکری و آموزشی از طریق نیروی قدس سپاه صورت می‌گیرد که بسیار هم موفقیت‌آمیز بوده است.

**** نکته هشتم؛ سپاه و دفاع سایبری از انقلاب اسلامی

سرلشکر جعفری: یکی از عرصه‌های دفاعی ما موضوع سایبری است. حملات سایبری دشمنان به زیرساخت‌های ما از گذشته تاکنون وجود داشته و ادامه دارد و البته بدون تردید باید خود را در جهت ایجاد توانمندی در دفاع از زیرساخت‌ها برای مقابله به مثل برای حملات سایبری آماده کنیم و الحمدلله این زیرساخت‌ها فراهم شده و رو به گسترش است.

ارتقای آمادگی سایبری در این فرصت کم از معجزات الهی است و این توانمندی در مجموع سپاه ایجاد شده و دشمنان این توانایی ما را رصد کرده و برآورد و اعتراف می‌کنند که توانمندی سایبری در نظام جمهوری اسلامی بالاست و ایجاد این توانمندی، اثری بازدارنده داشته است.

در حوزه ممانعت و مقابله با حملات سایبری به برخی از زیرساخت‌هایمان کارهای خوبی انجام شده و دشمن به آن واقف است و این توانمندی نوعی بازدارندگی ایجاد کرده است.

– اشاره: یکی از حوزه‌هایی که از سال‌های گذشته همواره جمهوری اسلامی را تهدید می‌کرده، حوزه سایبری به‌خصوص حملات سایبری به وزارتخانه‌ها و تاسیسات هسته‌ای بوده است. وظیفه اصلی سپاه پاسداران دفاع از انقلاب اسلامی در همه جهات و محورهاست و در این زمینه برای مقابله با تهدیدات سایبری و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، خود را آماده کرده است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.