سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - سه شنبه 25 شهریور 1393

برقراری چراغ خاموش تماس تصویری اپراتور سوم موبایل

در حالی که تجربه شخصی برخی مشترکان نشان می‌دهد که تماس تصویری اپراتور سوم تلفن‌همراه از هفته گذشته برقرار شده اما رایتل این موضوع را تائید نمی‌کند و در عین حال هیچ مجوزی هم برای این سرویس صادر نشده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ برخی مشترکان از تجربیات خود در برقراری تماس تصویری اپراتور سوم تلفن‌همراه طی هفته گذشته خبر می‌دهند.

این در حالی است که برقراری این سرویس منوط به تصویب پیوست فرهنگی است. همچنان که یک سال پیش قطع این سرویس به دلیل نبود این پیوست انجام شد.

علاوه بر این، وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به انتقادها از راه‌اندازی نسل 3 و 4 اطمینان داده که هیچ خدمتی بیش از آنچه از سوی اپراتور سوم ارائه شده، از سوی دو اپراتور اول و دوم ارائه نخواهد شد از جمله اینکه اجازه تماس تصویری به آنها داده نمی‌شود.

هنوز هیچ اظهار نظر رسمی درباره راه اندازی این سرویس مطرح نشده است.

مدیرعامل رایتل  در این باره گفت: هنوز سرویس تماس تصویری به راه نیفتاده است زیرا علی‌رغم مذاکرات متعدد با رگولاتوری و شورای عالی فضای مجازی هنوز منتظر تصویب پیوست فرهنگی هستیم.

مجید صدری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود تماس تصویری این اپراتور از هفته گذشته فعال شده است، گفت: سال گذشته که موضوع فعال‌سازی مجدد این سرویس با رگولاتوری مطرح بود در برخی مناطق تست‌هایی انجام شد اما از هفته گذشته و به تازگی تفاوتی در فعالیت این سرویس ایجاد نشده و این سرویس فعال نیست.

با این وجود پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که این سرویس حتی در تهران از هفته گذشته راه‌اندازی شده، اما این اقدام مجوزی از سوی رگولاتوری دریافت نکرده است.

زمانی که این موضوع با اعضای مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی نیز در میان گذاشته شد، پاسخ در خصوص ارائه مجوز برقراری تماس تصویری به رایتل از سوی این دو مرجع نیز منفی بود.

محمد حسین‌پور روابط عمومی شورای عالی فضای در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که مجوزی برای برقراری مجدد تماس تصویری رایتل ارائه نشده و راه‌اندازی این سرویس منوط به تصویب پیوست فرهنگی است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.