سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:00 - سه شنبه 25 شهریور 1393

روزانه ۵۰۰ تن گوگرد بر سر مردم اصفهان ریخته می‌شود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با عرضه بنزین یورو ۴ از آغاز مهر از ریختن روزانه ۵۰۰ تن گوگرد بر سر مردم اصفهان جلوگیری کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید ناصر موسوی لارگانی درباره وضعیت عرضه بنزین یورو 4 در اصفهان، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با وجود آلودگی‌ها و آلایندگی‌های موجود در اصفهان شاید به نوعی حتی زودتر از تهران باید این محصول نفتی در اختیار اصفهان قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از استان آلوده کشور به حساب می‌آید، بیان کرد: شهرستان اصفهان و شهر‌های همجوار آن از نظر آلودگی و آب‌وهوا یکی از آلوده‌ترین شهر‌های کشور به حساب می‌آیند و حالا با توجه به بازگشایی مدارس آمار آلودگی‌ها افزایش می‌یابد به گونه‌ای که همانند سال گذشته اصفهان تعداد روز‌های بیشتری را در بین دیگر استان‌ها مدارس را تعطیل می‌کند.

روزانه 500 تن گوگرد بر سر مردم ریخته می‌شود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی آلایندگی اصفهان روزانه 500 تن گوگرد بر سر مردم ریخته می‌شود؛ هم‌چنین با وجود ترافیک و حجم انبوه آلایندگی‌های موجود این همت را می‌طلبد که اصفهان به عنوان استان‌ اولویت دار در بحث عرضه بنزین یورو 4 به حساب آید و حالا حداقل پس از استان تهران این بنزین در اختیارش قرار گیرد.

شرایط فعلی، نفس کشیدن را برای مردم سخت کرده است

وی افزود: متأسفانه این آلودگی‌ها سختی‌های بسیاری برای مردم اصفهان به وجود آورده به گونه‌ای که حتی نفس کشیدن را برای مردم سخت شده است؛ ما بر اساس قول‌هایی که داده شده منتظریم که در آغاز مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس که تردد‌ها افزایش می‌یابد بنزین یورو 4 در اصفهان عرضه شود تا کمی از آلودگی موجود در شهر کاسته شود و مردم کمتر از در معرض بیماری‌ها و آسیب‌ها قرار گیرد.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با توجه به قول‌هایی که داده شده این محصول نفتی فراهم شود و ما با یک برنامه‌‌‌‌ریزی مناسب آن را در اختیار مردم قرار دهیم؛ تاکنون با توجه به این‌که فعالیتی صورت نگرفته و ما کمی نسبت به این مسئله ناامید شده‌ایم اما امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد هوای پاک که حق مسلم مردم اصفهان است را به آن‌ها داده شود.

نسبت به اصفهان یک دید منفی وجود دارد و سبب اصفهان ستیزی می‌شود

وی گفت: متأسفانه با توجه به فعالیت‌هایی که صورت گرفته ما اعتقاد داریم یک اصفهان ستیزی در کشور وجود دارد و متأسفانه بعضی مسئولان و نمایندگان نسبت به اصفهان یک دید منفی را دارند و به همین دلیل خواسته‌های مسلم و به حق مسئولان و نمایندگان اصفهان نادیده گرفته می‌شود و به همین سبب در حق اصفهان جفا می‌شود.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.