سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - سه شنبه 25 شهریور 1393

لزوم برخورد جدی با ضاربان طلبه اصفهانی / ضاربان اعضای باند اراذل و اوباش هستند

چهار نفر ضاربی که طلبه آمر به معروف اصفهانی را مجروح کردند، تنها دقایقی پس از مجروح کردن این روحانی سه نفر دیگر از جمله برادر این طلبه را نیز با قمه مجروح کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ چهار نفر از اراذل‌ و اوباش محله جوی‌آباد که عصر دیروز حجت‌الاسلام رسول نظری امام جماعت مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) واقع در خیابان کهندژ، خیابان نبوی‌منش، کوی عرفان را مقابل کوچه شماره 42 مورد ضرب‌ و جرح شدید قرار دادند، تنها دقایقی بعد هنگام اعتراض اهالی محل به این حمله وحشیانه برادر این طلبه و دو نفر از اهالی محل را نیز مضروب کردند.

روح‌الله نظری پسرعموی طلبه آمر معروف با اعلام این خبر به خبرنگار فارس گفت: برادر حاج‌ آقا نظری در این حادثه وحشیانه چندین زخم در نقاط مختلف بدن خورده که به‌صورت اورژانسی ترمیم و بخیه شده ولی یکی دیگر از مجروحان این حمله که رحمان محمدی نام دارد از ناحیه تاندون دست راست آسیب‌دیده و اکنون در بیمارستان به سر می‌برد.

وی افزود: همچنین پدر رحمان محمدی هم که برای دفاع از طلبه جوان و پسرش به نزاع یک‌ طرفه وارد شده مورد حمله قداره یکی از این اوباش قرارگرفته و از چند ناحیه دچار مصدومیت شده است.

شناسایی کامل ضاربان و انگیزه قبلی این اراذل برای ارتکاب جرم

وی ادامه داد: این اراذل به‌ خوبی حاج‌ آقا را می‌شناختند چرا که ایشان امام جماعت محل است و همه او را می‌شناسند و جرم او این بوده که با لحنی آرام و متین به این افراد مست گفته که در محل عربده‌کشی نکنید و سرعت‌بالای موتورهای شما ممکن است به کودکانی که در حال بازی در محله هستند آسیب بزند که این افراد که به دلیل شرب خمر از خود بی‌خود بودند با فحاشی به این امام جماعت حمله کردند.

نظری تصریح کرد: پسرعموی من معتمد محل و روحانی خیرخواهی است که در همه محلات اطراف شهره به پارسایی و عمل خیر است و برادر ایشان و تعدادی از افراد فامیل ما نیز روحانی هستند و این افراد به‌صورت حساب‌شده چند وقتی بود که  قصد تهدید و مزاحمت برای افراد مسجدی و بسیجی محل داشتند چرا که این افراد را سد راه اعمال شنیع خود می‌دیدند.

وی با اشاره به اینکه ساعت 11 تا 12.30 امروز عمل جراحی سطحی بر روی دست چپ حجت‌الاسلام نظری انجام‌ شده و به دلیل ورم زیاد دست و پارگی حجیم، عمل اصلی تا شب به تعویق افتاده، بیان کرد: دکتر موسوی جراح اصلی ایشان امشب عمل اصلی را انجام می‌دهد و حال عمومی مجروح بسیار خوب است ولی از این حادثه بهت‌ زده شده است.

وی یادآور شد: این اراذل‌ و اوباش حدود 10 نفر هستند که قبلاً هم شناسایی شدند و تذکر از بسیج دریافت کردند ولی به شرارت‌های خود ادامه می‌دهند و با ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم و شرب خمر و ایجاد رعب و وحشت با مانور موتورسواری و نمایش قمه و قداره موجب ناامنی و وحشت مردم محله کهن دژ و خیابان نبوی منش و نیز محله جوی‌آباد شدند.

نظری اضافه کرد: یکی از ضاربان در محل دستگیرشده ولی 3 نفر متواری هستند که هر 3 کاملاً شناسایی شدند و هویتشان در اختیار کلانتری و پلیس آگاهی قرار گرفته است.

شایان‌ ذکر است برادر یکی از مضروبین سرگرد نیروی انتظامی است، اطلاعات دقیقی از حادثه و ضاربان داشته و پیگیری پرونده را دنبال می‌کند و اهالی محل نیز با جمع‌آوری تعداد زیادی امضا خواهان پیگیری مجازات و دستگیری ضاربان امام جماعت محله خود هستند.

ترمیم دست چپ این طلبه به چند جراحی نیاز دارد

پزشک معالج وی در بیمارستان کاشانی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از اولین ساعات انتقال این طلبه مضروب به بیمارستان تمام سعی خود را کرده‌ایم که مراحل درمان وی با کمترین صدمات ادامه یابد و بتوانیم تا حد ممکن از عوارض ضربات واردشده بر چند نقطه از بدن ایشان کم کنیم.

وی افزود: وضعیت جسمانی ایشان خوب است و مقاومت خوبی در برابر درد و صدمات وارده نشان داده است ولی با توجه به پارگی تاندون دست چپ ایشان درصدد هستیم که عوارض بعدی را کاهش دهیم تا خدای‌نکرده شاهد بی‌حسی دست مجروح در آینده نشویم.

این پزشک متخصص جراحی اندام ادامه داد: اگر چه نتایج پرونده و تحقیقات پزشکی حکایت ازکارافتادگی کامل دو انگشت از 4 انگشت مجروح دارد و ممکن است، گروه پزشکی به تشخیص قطع این دو انگشت برسد ولی درصدد هستیم با همکاری مجرب‌ترین پزشکان اصفهان و کشور و انجام آخرین دستاوردهای پزشکی موجود از قطع عضو این طلبه مجروح جلوگیری و خودداری کنیم.

وی اذعان کرد: شدت ضربات وارده به کف دست و مچ و انگشتان مصدوم زیاد بوده ولی در ضربه وارده به سر که ترمیم‌شده اکنون مورد حادی وجود ندارد ولی قطعاً باید چند عمل جراحی انجام شود و فعلاً اظهارنظر درباره آینده این بیمار زود است و باید تا چند روز پس از عمل جراحی اول انتظار کشید.

این پزشک فوق تخصص جراحی اندام که نخواست نامش درج شود، خاطرنشان کرد: این بیمار علاوه بر عمل جراحی فوری که امروز در این بیمارستان انجام می‌دهد، باید چند ماه مراحل درمان طی کند و قطعاً انگشتان دست چپ وی کارآیی لازم را هرگز نخواهد داشت ولی به امید خدا و تکیه‌بر پیشرفت‌های پزشکی نمی‌توان در این زمینه پیشگویی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سال گذشته حکایت شهادت طلبه آمر به معروف 19 ساله تهرانی، علی خلیلی هشداری جانانه به مسئولین داد و تلنگری تأسف‌بار بر اذهان عمومی زد ولی این بار باز علی‌رغم تنظیم و تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که تیرماه گذشته با امضای اولیه 19 نماینده و تصویب نهایی خانه ملت به جریان افتاد، باز شاهد بروز یک تراژدی غمناک دیگر هستیم.

شایان‌ ذکر است که اصل هشتم قانون اساسی امر به ‌معروف و نهی از منکر را به‌ عنوان یک تکلیف همگانی مقرر کرده و شهروندان را در مقابل رفتار یکدیگر مسئول و ناظر قرار داده است و علاوه بر مسئولیت دینی این امر امروزه یک مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود و باید در همه استان‌های کشور طرح حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر با جدیت حمایت شود.

قطعاً با وجود موارد مشابه فراوان در سال‌های اخیر در خصوص ضرب‌ و جرح آمران به معروف و این مسئله که کشور تاکنون چند شهید در مسیر این فریضه بزرگ و احیای این فروع دین تقدیم دامان پاک اسلام کرده، قطعاً این پرونده نیز با جدیت توسط دادستانی اصفهان در حال پیگیری است و بدیهی است که پلیس آگاهی نیز برای عدم تکرار این مورد تمهیدات خاصی در اصفهان لحاظ می‌کند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.