سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 19:16 - دوشنبه 24 شهریور 1393

فرماندار در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق:

کشاورزی مهمترین خواسته مردم شرق اصفهان است/ برنامه مناقصه جاده هرند به کوهپایه توسط اداره راه و شهرسازی

فرماندار اصفهان گفت: کشاورزی مهمترین خواسته مردم شرق اصفهان است و رها سازی آب که تاثیر بسیاری بر معیشت و کار مردم زحمت کش دارد.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق با توجه به برخی پروژه ها و بهره برداری از ان در شرق اصفهان اظهار داشت: 366پروژه در هفته دولت به بهره برداری رسید و بالغ بر 370 میلیارد تومان اعتبار این بخش بود. همچنین بخش بزرگی از این پروژه ها مربوط به بخش خصوصی و شهرداری ها بود که خدمات این اقدام مربوط به مردم است.

فضل الله کفیل گفت: بیشتر پروژه ها در حوزه ی گردشی، بهسازی روستاها می باشد که طبیعتا در شرق اصفهان حوزه زاینده رود و بحث فعال کردن پروژه های کشاورزی مهم بوده است و چند پروژه کشاورزی اعم از کانال شماره 2 و 3 و 4 در بحث های مختلف اجرا می شود که نوید خوبی است که بعد از رها سازی آب به نتایج بهتری از بهره وری آب صاحب باشند.
وی در پاسخ به این سوال که برنامه های شما در رابطه با پروژه های نیمه تمام چیست، اذعان کرد:در دو سال گذشته بر اساس اعتبارات تملک دارایی آنچه که مورد نظر بود با توجه به مشکلاتی که دولت داشت محقق نشد. امسال پیش بینی که کردیم انشالله بالای 60 درصد موفقیت در جذب اعتبارات، تخصیص اعتباراتی که باید در حوزه تملک دارایی است لذا قسمتی اعظم از پروژه های نیمه تمام انجام شده بالای 80 درصد تکمیل و به انجام خواهد رسید چون اولویت کار در کمیته برنامه ریزی شهرستان توجه به پروژه های نیمه تمام است.
وی از تخصیص اعتبارات در این سال و کاهش 6 درصدی اعتبارات تملک خبر داد و گفت: در برخی حوزه هایی که مردم شرق اصفهان مشکل دارند من جمله آب روستایی مثل پروژه های آب روستایی60 درصد افزایش اعتبار داشتیم.

فرماندار

زاینده رود مهم ترین خواسته شرق اصفهان

کفیل مهم ترین خواسته مردم شرق اصفهان را در زمینه کشاورزی عنوان کرد و گفت: اتفاق بسیار خوبی که در این ایام شاهد آن بودیم ساماندهی رودخانه بود که با همت و حضور کشاورزان و حمایت و همکاری دستگاههای مختلف شاهد آن هستیم و این طرح برکات بسیاری را برای مردم شرق اصفهان خواهد داشت و همچنین رها سازی آب که تاثیر بسیاری بر معیشت و کار مردم زحمت کش دارد.

وی به عملیاتی شدن قول های داده شده در زمینه کمک معیشتی اشاره و تصریح کرد: مقدمات مطلبی که وزیر نیرو جهت رهاسازی آب بیان نمود انجام شده و کار بسیار گسترده و صرفه جویی های جدی در این زمینه صورت گرفت که این تعهد به وقت عمل و کشاورزان از آن بهره مند شوند.

بحث کمک معیشتی مرحله اول پرداخت شده و مصوبه اخیر دولت اعتبار 60 میلیون تومان جهت خسارت در دست دارد که 30 میلیارد هزینه ای و 30 میلیارد عمرانی می باشد که انشالله در روزهای آتی جهاد کشاورزی توزیع آن را به عهده دارد.

در بحث پروژه راهسازی محدودیت اعتبار داریم
فرماندار از محدودیت های اعتبار در پروژه های راهسازی خبر داد و گفت: 10 کیلومتر اول محور ورزنه به اژیه مورد بهره برداری قرار گرفت و 10 کیلومتر دوم این مسیر در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار میگیرد و همچنبن محور نصر آباد به محمد آباد به صورت فعال در حال انجام است و محور کلیشاد به اسلام آباد بدون برنامه ریزی جهت افتتاح به بهره برداری رسید. محور کوهپایه به هرند هم اداره راه و شهرسازی برنامه مناقصه را انجام می دهد و در اعتبارات امسال مبلغی جهت بازسازی آن دیده شده و امیدواریم امسال شاهد اتمام پروژه باشیم.

 

 

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “کشاورزی مهمترین خواسته مردم شرق اصفهان است/ برنامه مناقصه جاده هرند به کوهپایه توسط اداره راه و شهرسازی”

  1. بادصبا گفت:

    اقای کفیل یهسر به جاده ورزنه – اژیه بزنید ببینید واقعا 10 کیلومتر افتتاح شده است؟ نکنه شما به خاکریزی میگویید افتتاح جاده. لازم بذکر است این جاده فقط یک کیلومتر آن اسفالت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.