سرویس: غیر تولیدی » نقلی 00:05 - دوشنبه 24 شهریور 1393

در روز به یاد ماندنی ورزش ایران؛

تلافی لهستان را سر صربستان درآوردیم/ صعود تیم ملی والیبال به مرحله نهایی

در روز به یاد ماندنی ورزش کشورمان بعد از قهرمانی تیم کشتی فرنگی برای اولین بار در جهان، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان برابر صربستان پیروز شد و به جمع شش تیم برتر جهان رسید.

به گزارش اصفهان شرق: ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی جهانی از ساعت ۱۹:۱۰ امروز یکشنبه، ۲۳ شهریور به مصاف صربستان، تیمی که دیگر هیچ شانسی برای صعود نداشت رفت و با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد.

شاگردان کواچ در این مسابقه در ست اول را با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ پیروز شدند، اما ست دوم با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود صرب‌ها خاتمه پیدا کرد. ست سوم این مسابقه با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع شاگردان کواچ تمام شد و ست چهارم این مسابقه نیز با برتری ۲۵ بر ۱۸ به سود تیم ایران به پایان رسید تا در مجموع شاگردان کواچ با حساب ۳ بر یک فاتح این میدان شوند و جمع امتیازهای خود را به عدد ۱۵ رساندند.

با این شرایط شاگردان کواچ کار خود را انجام دادند و در انتظار از دست دادن امتیاز از سوی تیم‌های آمریکا یا لهستان هستند. حالا بازیکنان ایران در انتظار شاهکار سرمربی سابق خود هستند تا با غلبه آرژانتین با آمریکا ایران بتواند به مرحله بعد راه پیدا کند. اگر این اتفاق نیز رخ ندهد،‌ پیروزی فرانسه برابر لهستان می تواند ایران را به مرحله بعد برساند.

ایران پیش از این در هشت بازی برگزار کرده‌اش در این رقابت‌ها رکورد شش پیروزی را از خود بر جا گذاشته و در پایان رقابت‌ها و در رده‌بندی نهایی مسابقات، در بدترین حالت ممکن ۱۰ پله صعود را نسبت به دور گذشته به خود خواهد دید.

صربستان در هشت سال گذشته در دو المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن حضور داشته‌، طلای قهرمانی اروپا ۲۰۱۱، دو نقره لیگ جهانی ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و برنز لیگ جهانی ۲۰۱۰ را به دست آورده است. صربستان در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات قهرمانی جهان با تیم‌های لهستان، استرالیا، آرژانتین، کامرون و ونزوئلا همگروه بود و در ‌‌نهایت با ۴ پیروزی و یک باخت و کسب ۱۲ امتیاز در رده دوم ‌ قرار گرفت و به مرحله دوم صعود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.