سرویس: اجتماعی 13:59 - یکشنبه 21 مهر 1392

لهجه اصفهانی قتلی را رقم زد

لهجه محلی مرد اصفهانی کار دستش داد و او را مجبور به قتل در تهران کرد.


به گزارش اصفهان شرق، ساعت 15 دقيقه بامداد 11 مرداد امسال، مأموران کلانتري 138 جنت آباد از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 در جريان يک فقره درگيري منجر به جرح در منطقه جنت آباد قرار گرفتند .

با حضور مأموران در محل درگيري واقع در خيابان بنفشه ، فردي با مراجعه به مأموران اعلام کرد که پسرش به نام محمدمهدي 22 ساله و دانشجوي رشته IT در مقابل در منزلش ، از سوی يک نفر که به گفته پسرش قصد سرقت خودرو سمند آنها را داشته مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و در حال حاضر پسرش به علت شدت خونريزي و اصابت ضربات چاقو به ناحيه گردن ، به بيمارستان منتقل شده است .

15 مرداد از بيمارستان به کلانتري 138 جنت آباد اعلام شد که با وجود انجام کليه اقدامات پزشکي ، جوان مصدوم به علت عوارض ناشي از ضربات چاقو فوت کرده است. بلافاصله موضوع به قاضي کشيک ويژه قتل اعلام و به دستور شعبه اول بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران ، پرونده برای انجام تحقيقات تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسيدگي به پرونده در اداره دهم ويژه قتل ، پدر محمدمهدي در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت9 شب 10 مرداد در خانه نشسته بودم که پسرم زنگ خانه را زد و عنوان داشت که به 110 زنگ بزنيد ! به سرعت خودم را به مقابل در رساندم و پسرم را در حالي مشاهده کردم که تمام لباس هايش خون آلود شده بود . پسرم به من گفت : جواني در اطراف ماشين سمند ما پرسه مي زد و با تلفن همراهش درباره سمند صحبت مي کرد . به او گفتم که از ماشين دور شود که با چاقو به گردنم زد .

در شرايطي که بر اساس اظهارات پدر مقتول بررسي فرضيه “سرقت منجر به جنايت” در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته بود ، کارآگاهان با مراجعه به محل جنايت و انجام تحقيقات ميداني متوجه شدند که همزمان با وقوع جنايت ، يک دستگاه خودرو سوزوکي ويتارا سفيد رنگ به سرعت از محل متواري شده است . يکي از کسبه محل در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 9 شب ، داخل مغازه ايستاده بودم که ناگهان متوجه صداي درگيري شدم . از مغازه بيرون آمدم که ناگهان يک دستگاه خودرو سواري ويتارا سفيد رنگ به سرعت از مقابل مغازه دور شد.

با توجه به شناسايي يک دستگاه خودرو سوزوکي ويتارا سفيدرنگ و احتمال ارتکاب جنايت از سوی راننده آن ، کارآگاهان با مراجعه به تعدادي از مغازه ها و همچنين دو شعبه بانک نزديک محل جنايت به بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته آنها پرداخته و سرانجام موفق به شناسايي خودروي مذکور شدند .

با شناسايي مالک خودرو سوزوکي ويتارا ، کارآگاهان با شناسايي محل سکونت مالک خودرو به نام “مهدي . ح” 28 ساله متوجه شدند که وي ، همزمان با وقوع جنايت از محل سکونتش متواري شده است .

با توجه به دلايل به دست آمده که نشان از ارتکاب جنايت از سوی مهدي داشت ، شناسايي مخفيگاه وي در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و سرانجام مخفيگاه وي در شهر اصفهان مورد شناسايي قرار گرفت . بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي با اخذ نيابت قضايي به اصفهان رفته و سرانجام موفق به دستگيري “مهدي . ح” در تاریخ 18 مهر شدند .

“مهدي . ح” پس از انتقال به اداره دهم به ارتکاب جنايت اعتراف کرده اما منکر هرگونه قصد و نيت خود براي سرقت خودرو سمند متعلق به پدر مقتول شد . وي در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : براي انجام پاره اي از کارهايم به تهران آمده بودم . شب حادثه براي تفريح و گردش به برج ميلاد رفتم اما به علت عدم آشنايي با خيابان هاي منطقه ، به صورت ناخواسته سر از محله جنت آباد در آوردم . براي پرسيدن نشاني و خريد سيگار و آبميوه ، ماشين خود را در کنار خيابان پارک کردم که پس از خريد سيگار و آبميوه ، زماني که با تلفن همراه در حال صحبت کردن بودم  با مقتول درگير شدم . درگيري از آنجا شروع شد که من در حال مکالمه با يکي از دوستانم به نام “صمد” بودم که او را با لهجه محلي “سمند” صدا مي کردم . مقتول به تصور اينکه دارم در خصوص سرقت خودروي سمند آنها که در جلوي خانه شان پارک بود ، صحبت مي کنم با من درگيري لفظي پيدا کرد که اين درگيري به درگيري فيزيکي کشيده شد . بعد از چند دقيقه درگيري ، با چاقويي که در جيب داشتم ، ضربه اي به مقتول زده و از محل متواري شدم.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعترافات صريح متهم به ارتکاب جنايت ، قرار بازداشت موقت از سوي مقام قضايي صادر و متهم برای انجام تحقيقات تکميلي و بررسي صحت اظهاراتش در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است .

منبع: مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.