سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:00 - دوشنبه 24 شهریور 1393

ژل آلوئه‌ورا بهترین راه‌ مبارزه با آفتاب سوختگی است

در تابستان و گرمای آن و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید آفتاب سوختگی طبیعی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ در تابستان و گرمای آن و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید آفتاب سوختگی طبیعی است. آفتاب سوختگی با اشعه UV به ملانوم منجر می‌شود که در نهایت منجر به تومورهای بدخیم در اندام‌های حیاتی از قبیل کبد، ریه و مغز می‌شود. تابش UV به طور مستقیم باعث تغییر ژنوم سلول‌های رنگدانه شده اما بدلیل اینکه یک اثر غیر مستقیم است ممکن است نادیده گرفته شود. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه بن مشخص کرده است که تابش UV از طریق یک فرآیند التهابی غیر مستقیم در بافت‌های اطراف منجر به مشکلات سلامتی در بدن می‌گردد.
واکنش التهابی پوست پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید در طول عروق در بدن جریان میابد. پس از قرار گرفتن در معرض شدید خورشید و گسترش افزایش سلول‌های تومور در سطوح رگ‌های خونی که زیر پوست ملتهب وجود دارد تغییر در ژنوم ایجاد می‌شود.
هر چند خورشید برای ما خوب است و ارزان‌ترین و بهترین راه تامین ویتامین D بدن با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود، اما مراقب باشید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید بطور مستقیم واقعا مضر است. لازم به ذکر است که ویتامین D برای کمک به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان، مبارزه با افسردگی و پوکی استخوان و حتی چاقی و دیابت مفید است. راه محافظت در برابر خورشید استفاده از ضدآفتاب (SPF) ۸ یا بیشتر است.
راه‌هایی برای خنثی کردن و مبارزه با آفتاب سوختگی
کودکان یکی از گروه‌های سنی شکننده نسبت به اثرات شدید قرار گرفتن در معرض اشعه UV هستند. برای اطمینان از حداکثر محافظت کودکان از قرار گرفتن آنها در معرض نور خورشید جلوگیری کنید. برای این کار یک کرم ضد آفتاب با SPF ۱۵ یا بالاتر استفاده کنید.
یکی از بهترین راه‌های مبارزه با آفتاب سوختگی ژل آلوئه ورا است. دیگر راه حل آفتاب سوختگی استفاده از جوش شیرین است. با استفاده از یک پارچه در محلول آب و جوش شیرین (حداقل ۴ قاشق غذا خوری) به منطقه آسیب دیده بزنید. در نهایت، چای سبز نیز یک راه حل طبیعی است.
در حالی که تحقیقات برای درمان بهتر ملانوم انجام می‌گیرد، دانشگاه بن امیدوار به توسعه درمان ملانوم با تداخل مسیر حرکت ملانوم از مناطق ملتهب به سطوح رگ های خونی (و در نهایت اندام حیاتی) است تا بدین روش جلوی آسیب‌های وارده را بگیرند.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.