سرویس: اجتماعی » علمی 16:00 - دوشنبه 24 شهریور 1393

شیفتگان آسمان، اين شب ها به دنبال شكار دنباله‌دار هستند

اين شب ها شما قادر به مشاهده دنباله دار اوكايمدن در آسمان شب خواهيد بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مردم علاقه فراواني براي تماشاي دنباله دارها به وِ‍يژه دنباله يا همان گيسوي شگفت انگيز آنها هستند، بنابراين به جرات مي توان گفت دنباله دارها يكي از جذابترين پديده هاي آسماني هستند كه علاوه بر رصدگران مردم نيز علاقه فراواني براي مشاهده آنها دارند.
اين شب ها، فرصت مناسبي براي رصد يكي ديگر از دنباله دارهاي شگفت انگيز در آسمان شب است، اين دنباله دار به نام اوكايمدن شناخته شده است، نام اوكايمدن از يك رصدخانه در كشور مغرب گرفته شده است كه كشف آن به نوامبر سال گذشته برمي گردد.
در روز پنج شنبه اين هفته ۲۷ شهريور شما قادر به مشاهده اين دنباله دار در آسمان خواهيد بود، منشا اصلي اين دنباله دار ابراورت است كه براي مشاهده آن نيازمند تلكسوپ مجهز و حرفه اي هستيد.
ساعت ۹:۳۷ دقيقه اوج درخشش اين دنباله دار بي نظير در آسمان شب است كه قدر آن در زمان مشاهده آن در آسمان ۵.۶ درجه خواهد بود كه مشاهده آن در زمان حضور خورشيد در آسمان كار را كمي مشكل مي كند.
اما براي مشاهده راحتتر آن مي توانيد قبل از طلوع آفتاب دست به كار شويد و با جستجوي صورت فلكي تك شاخ اين دنباله دار بي نظير را با بهره گيري از اطلس آسمان و نرم افزارهاي ويژه جستجو كنيد.
از ديگر پديده هاي بي نظير اين روزهاي آسمان شب مي توان به مقارنه ماه و دبران اشاره كرد، در ساعت ۱:۲۶ دقيقه بامداد ماه و دبران با جدايي زاويه اي ۱.۲ درجه اي از يكديگر قرار مي گيرند، در زمان مقارنه دبران در پايين ترين قسمت از ماه قرار گرفته است و در تمام مدت شب قابل مشاهده است، اين پديده را مي توانيد در روز دوشنبه ۲۴ شهريور در آسمان مشاهده خواهيد كرد.
سه شنبه نيز در ساعت ۶:۳۵ دقيقه شاهد تربيع آخر ماه ذي القعده در آسمان خواهيد بود.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.