اصفهان شرق

وزارت ارشاد در بحث فیلترینگ خارج از اختیارات عمل نکند

کدخبر: 31543
1393/06/23 در ساعت 18:36

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم با تغییر مدیریت و تزریق انرژی بیشتر در دادگستری این استان خدمت‌رسانی بیشتری به مردم از طریق دستگاه قضایی ایجاد شود.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: روند رسیدگی در جلسات دادگاه ادامه دارد و زمان رسیدگی نیز به میزان دفاع بستگی دارد و مشکل خاصی در رسیدگی به این پرونده وجود ندارد.

وی در خصوص ورود وزارت ارشاد به بحث فیلترینگ رسانه‌ها نیز گفت: برخی از مسائل اجرایی در خصوص فضای مجازی را شورای عالی مجازی باید انجام دهد و سیاست‌های کلی و نظارت‌ها توسط این شورا صورت می‌گیرد.

محسنی اژه ای گفت: برای رسیدگی به مصادیق مجرمانه در فضای مجازی کارگروهی تشکیل شده که دادستان کل کشور ریاست آن را بر عهده دارد، اما هیچ یک از این وظایف نافی اختیارات قوه قضائیه و قاضی نیست.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اختیاراتی دارد و به زودی به این نتیجه می‌رسد که در چهارچوب اختیاراتی که ندارد نباید وارد عمل شود.

وی با اشاره به پیامدهای سوء ماهواره در جامعه خاطرنشان کرد: در این زمینه باید زیرساخت‌ها در مورد فضای مجازی را بومی کرده و سرویس ارزان و سالم در اختیار مردم قرار داد.

وی با تصریح التزام تمام اقشار به قانون، بیان داشت: مردم، مسئولان و حکومت باید در بحث ماهواره‌ها از قانون تبعیت کنند و عدم توجه به این موضوع بی‌اعتنایی به قانون محسوب می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص رانت 650 میلیون یورویی گفت: در رابطه با این موضوع پرونده قضایی وجود ندارد، بلکه پرونده آن نظارتی است.
منبع: فارس