سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 18:14 - یکشنبه 23 شهریور 1393

مسئولین نگاه از شما:

آلودگی نفس مزرعه شور را به شماره انداخت

این متن یک قصه نیست یک غصه بزرگ است برای همه ساکنان شرق اصفهان بویژه شهروندان شهر سجزی و محله مزرعه شور است.

اصفهان شرق- قطعه ای از مزرعه شور

گل بود و به سبزه نیز آراسته شد

 

این متن یک قصه نیست یک غصه بزرگ است برای همه ساکنان شرق اصفهان بویژه شهروندان شهر سجزی و محله مزرعه شور؛

واقعی است!

دردناک است!

ولی با کمی همت و انصاف قابل تسکین می باشد.

DSCI022275757

از همان کودکی یکی از آرزوهای بزرگ ما این بود که یک روز صبح که از خواب بلند میشویم غبار حاصل از کوره های گچ پزی، خانه و زندگیمان را غرق در گرد و خاک نکرده باشد، حال که بعد از سالیان دراز از تعداد این کوره ها و غبار آنها کاسته شده یک شرکت که در زمینه ذوب فلزات فعالیت می کند با اجاره یک واحد به ظاهر گاوداری در فاصله 300متری محله مزرعه شور مبادرت به ذوب و برش ضایعات کوره های بلند ذوب آهن می نماید که گرد و غبار زردرنگ و گاز گوگرد حاصل از فعالیت آن نفس محل و هم محلی هایمان را تنگ کرده است.

نکته قابل توجه این مسئله است که این واحد قبل از اینکه سر از زیر سر ما در بیاورد در شهرک صنعتی سجزی مشغول به کار بوده و پس از شکایات متعدد صنعتگران آن منطقه، از شهرک اخراج گردیده است.

فقط یک سوال همیشه ذهن ما را به خود مشغول کرده که هیچ مسئول و دولتمردی نه اینکه نخواهد، نمی تواند جوابگوی ما باشد؟

شاید چون روستایی هستیم، مستحق این همه آلودگی می باشم و نباید حرفی به زبان بیاورم

سوال این است که روستایی بودن و یا اهل یک شهر کوچک بودن(ساکنان شرق شهرستان اصفهان) دلیلی است بر اینکه از اصفهان به سمت شرق که حرکت بکنی کیلومتر به کیلومتر با عوامل آزار دهنده روبه رو شوی که ندانی از کجا باید انتقاد کرد و به کجا جهت کمک مراجعه نمود.

635217021051633066

اولین نکته به همراه صدها گلایه

اگر از اصفهان به سمت شرق حرکت کنید در ابتدا بوی آزار دهنده کارخانه قند در ابتدا و بعد از آن بوی تعفن محل دفن و تولید زباله های شهرداری اصفهان، بوی تصفیه خانه فاضلاب و بعد از آن محل زباله های بیمارستانی، همچنین کارخانه ای که ضایعات کشتارگاههای صنعتی را تبدیل به خوراک می نماید و آلودگی خود شهرک صنعتی شرق، همیشه و همیشه مشام هر شهروند ساکن شرق اصفهان را می آزارد؟

این در حالی است که در محله مزرعه شور و شهر سجزی بادهای موسمی و گرد و خاک حاصل از بیابانهای اطراف شهر، یک منبع بزرگ آلودگی هوا و باعث تصادفات و خسارات جانی و مالی شهروندان می باشد.

و شما به ما بگویید برای یک شهر کوچک و محروم از فضای سبز کافی و مناسب این همه آلودگی کم است که با این واحد آلوده کننده سرطانزا بزم ما را کامل کنند؟!

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “آلودگی نفس مزرعه شور را به شماره انداخت”

  1. محمد رضا حسنی گفت:

    سلام
    دوستان و شهروندان مزرعه شور
    این موضوع در شورای شهر مطرح و مراحل قانونی تا تعطیلی این واحد در حال اقدام می باشد.
    موضوع در جلسات با فرماندار محترم و بخشدار مطرح شده است. سلامتی نعمتی است که متاسفانه در شرق اصفهان بسیاری از آلودگی ها آن را تهدید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.