سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 20:00 - جمعه 21 شهریور 1393

امام جمعه شهر اژیه:

وضع سخت زندگی مردم شرق اصفهان مانع از ازدواج زودهنگام جوانان است

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه:سن ازدواج در منطقه شرق اصفهان بدليل مشكل اشتغال و در آمد در حال بالا رفتن است و هرگاه بحث گناه و اشاعه فحشا در جامعه پيش مي آيد جوانها را به ازدواج سفارش مي كنند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: حجت الاسلام شاهميري در خطبه هاي نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در هفته گذشته كسالتي براي ولي امر مسلمين پيش آمد كه با دعاي حضرت ولي عصر و مردم بر طرف شد. حضرت امام راحل بعد از جراحتي كه براي مقام معظم رهبري در حادثه ترور 6 تيرماه سال 1360 پيش آمد فرمودند: خداوند ايشان را براي انقلاب ذخيره كردند. اين جمله براي كسي كه گوشه ي دلش ذره اي مشكل و ابهامي نسبت به ولايت داشته باشد و مغرض و مريض نباشد كفايت مي كند.
امام جمعه شهر اژيه با اشاره به وضعيت معيشت مردم شرق اصفهان و توقع جهت رسيدگي مسئولين به اين امر بيان داشت: امروز اشاره اي به مشكلات و گرفتاريهاي اهالي شرق اصفهان مي كنم و مسئوليني كه صحبتهاي من به گوششان مي رسد ديگر بايد خواب آسوده از آنها گرفته شود. چگونه مي شود تحمل كرد شخصي كه 50 سال با دست پينه بسته آبرومند زندگي كرده است براي خريد قوت روزانه، از نانوا در خواست مي كند كه روزي 10 قرص نان به او بدهد تا زماني كه يارانه به وي داده شد حسابش را تسويه كند.
وی با توجه به مراجعاتی که به واسطه مشکلات خشکسالی وجود دارد خاطرنشان کرد: جواني سه روز پس از ازدواجش به دفتر مراجعه و مي گويد: بابت ساخت خانه مبلغي را بدهكار شده ام و توانايي باز پرداخت آنرا ندارم آيا سزوار است بعد از چند روز از ازدواج به شهر ديگري فرار كنم. اين مسائل را هر انساني ببيند ناراحت مي شود و بار مسئوليت هر مسئولي را سنگين تر مي كند. امروز سن ازدواج در منطقه شرق اصفهان بدليل مشكل اشتغال و در آمد در حال بالا رفتن است و هرگاه بحث گناه و اشاعه فحشا در جامعه پيش مي آيد جوانها را به ازدواج سفارش مي كنند. آيا با اين وضعيت امكان ازدواج براي دختران و پسران وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمين شاهميري با اشاره به اين نكته كه زماني اين مردم به فقرا زكات پرداخت مي كردند گفت: مشكلات و گرفتاريهاي مردم بايد اساسي حل شود و تنها راه بر طرف شدن آن تامين آب كشاورزي است. اگر اين مشكل بر طرف شود مردم شرق اصفهان ديگر نياز به كمك كميته امداد، بهزيستي و خيرين ندارند و خودشان خير مي شوند.
شاهمیری خطاب به مسئولين استان و کشور تصریح نمود: اگر آب براي كشاورزي وجود ندارد بايد خسارت آن پرداخت شود. آب زاينده رود كه با عنوان شرب، صنعت و كشاورزي تقسيم شده است از جايي كه سرچشمه مي گيرد تا پشت سد بصورت مشترك و مشاع است. اگر با كمبود آب مواجه هستيم آب شرب بر كشاورزي و صنعت مقدم است اين را همه ي مردم قبول دارند. اين خسارتي را كه به مردم قول داده مي شود پرداخت كنند و بدقولي هايي در اين زمينه صورت مي گيرد و به تاخير مي افتد يك بيستم خسارت حق آبه كشاورزان محسوب نمي شود و دردي از مردم را دوا نمي كند.دولت در قبال پرداخت آب شرب و صنعت پول دريافت مي كند و بايد حقوق حق آبه داران از اين محل بصورت كامل پرداخت شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.