اصفهان شرق

80 درصد مأموریت‌های اورژانس باید کمتر از 8 دقیقه انجام شود

کدخبر: 31395
1393/06/21 در ساعت 14:40

به گزارش اصفهان شرق؛غفور راستین با اشاره اینکه میزان زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس در سطح شهر باید چند دقیقه باشد، اظهار کرد: 80 درصد مأموریت‌های اورژانس باید در کمتر از هشت دقیقه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه براساس استاندارد میانگین زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس به محل حادثه باید هشت دقیقه باشد، اضافه کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان میانگین زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس به محل حادثه بین هشت تا 10 دقیقه است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 65 تا 67 درصد از مأموریت‌های اورژانس در شهر اصفهان در کمتر از هشت دقیقه انجام می‌شود و ما هنوز حدود 12 درصد با استاندارد‌های تعیین شده برای این موضوع فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه البته دلایل مختلفی سبب وجود این فاصله شده است، ادامه داد: نبود مسیر امداد‌رسانی در شهر و عدم وجود فرهنگ آمبولانس و تردد آن در سطح شهر از دلایل این موضوع است.

راستین با بیان اینکه همچنین در شهر اصفهان توزیع پایگاه‌های اورژانس متناسب با نیاز منطقه صورت نگرفته است، تاکید کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان 27 پایگاه اورژانس فعال است که 11 مورد از پایگاه‌های اورژانس به اجبار در آتش‌نشانی‌ها مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نبود مکان برای جا‌نمایی این پایگاه‌ها در شهر از دلایل استقرار این پایگاه‌ها در آتش‌نشانی‌ها است، افزود: همچنین شش مورد از پایگاه‌های شهر اصفهان در کانکس هستند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: در صورتی که مکان مناسب برای ایجاد پایگاه‌های اورژانس در شهر اختصاص داده شود، بدون شک زمان پوشش و امداد‌رسانی اورژانس در سطح شهر افزایش می‌یابد و رضایتمندی مردم نیز افزایش می‌یابد.