سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:53 - جمعه 21 شهریور 1393

دختر و پسر نامحرم حق مباحثه علمی با یکدیگر را ندارند

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه نباید ارتباط بین نامحرم وجود داشته باشد، گفت: دختر و پسر نامحرم حق مباحثه علمی با یکدیگر را ندارند که این بستر ساز برای حضور شیطان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید عالم تشیع و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق این هفته خود با اشاره به نتایج منفی دوستی های نامشروع اظهارداشت: دوستی های نامشروع بین دختر و پسر نتایج بدی را برای جامعه به دنبال دارد.

وی افزود: افزایش سن ازدواج باعث بروز مشکلاتی مانند فساد در جامعه شده که بنیان خانواده ها را سست و از بین می برد و دوستی های نامشروع نتیجه سخت گیری و تجمل گرایی در ازدواج است و این دوستی های نامشروع نیز سبب افزایش سن ازدواج شده است.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه نباید ارتباط بین نامحرم وجود داشته باشد، تصریح کرد: ارتباط دختر و پسر نامحرم جایز نیست و حتی دختر و پسر نامحرم حق مباحثه علمی با یکدیگر را ندارند که این بستر ساز برای حضور شیطان است.

وی با بیان اینکه نوع دوست در زندگی، هم اتاقی طلبه و دانشجوها و همسایه در زندگی انسان موثر است، گفت: اگر همسایه، هم اتاقی و دوست انسان خصوصیات خوبی نداشته باشد و صفات زشت در او حاکم باشد انسان را از مسیر صحیح دور می کند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان بر انتخاب دوست تاکید کرد و بیان داشت: شیطان از کم شروع می کند ولی به کم راضی نیست و از کمترین اشتباهات فرصت سازی برای نابودی انسان می کند که اگر انسان در انتخاب همنشین دقت نکند مسیر برای نابودی او فراهم شده و اگر دوستی ها به سمت دوستی نامحرم برود که نتایج آن فساد و مشکلات اجتماعی برای فرد و جامعه است.

وی تک جنسیتی سازی دانشگاه ها را اقدامی عالی و ضروری دانست و گفت: باید این کار در سطح دانشگاه ها انجام شود زیرا که اختلاط دختر و پسر نتایج بدی برای خانواده ها داشته و این اختلاط خطرناک است.

 با بیان اینکه باید شرایط ازدواج را آسان کرد و گفت: این تجمل گرایی ها باعث افزایش سن ازدواج و مشکلات اجتماعی شده و دود جهنم دنیایی آن در چشم همه مردم است و باید مردم به جای این همه سخت گیری و تجمل گرایی در ازدواج مسیر ازدواج آسان را ایجاد کنند.

پایان پیام/

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.