سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 10:25 - شنبه 22 شهریور 1393

شهردار شهر محمدآباد:

نبود کادر متخصص از مشکلات آتش نشانی شهرهای شرق اصفهان است/ مسئولین رسیدگی کنند

شهردار شهر محمد آباد گفت: از مسئولین خواهشمندیم نسبت به تمرکز آتش نشانی و جذب کادر متخصص اقدام داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق: در پی افتتاح ساختمان آتش نشانی محمد آباد انچه توجه ما را به خود جلب کرد مسائل و مشکلات همه شهرهای شرق اصفهان نسبت به نبود کادر متخصص آتش نشان در مواقع ضروری است. متاسفانه بر اثر آتش سوزی های متداول آن هم در برخی مراکز صنعتی بارها شاهد عدم سرعت عمل در رابطه با حضور به موقع کادر متخصص با لباس مخصوص در صحنه بوده ایم و شاید در ظاهر امر آتش خاموش شود ولی حواشی این بی توجهی بسیار مهم و عدم توجه به آن عدم پیشرفت در امور است.
در این خصوص ترتیب گفتگویی کوتاه با مهدی نصر اصفهانی را گذاشتیم تا از روند کار آتش نشانی تازه افتتاح شده ی شهر با خبر شویم.
شهردار محمدآباد به ساماندهی آتش نشانی و موانع پیش رو اشاره و گفت: به صورت دقیق شروع طرح ساخت از سال 86 بود و مهمترین مشکلی که با آن برخورد کرده بودیم مشکل کمبود بودجه است که امیدورایم این موانع برطرف شود.

نصر اصفهانی در زمینه کادر بندی متخصص این مرکز افزود: در رابطه با بحث آتش نشانی بخش جرقویه با توجه به پراکندگی جمعیت بهتراست بجای چند آتش نشان کوچک ومختصر یک مرکز کامل با تجهیزات به روز داشته باشد اما الان با توجه به اینکه هرشهر یک ایستگاه آتش نشانی دارد و یا دنبال آن هستند من خواهش می کنم از مسئولین سریع تر نسبت به متمرکز کردن آتش نشانی ها با نیروهای مجرب و متخصص اقدام کنند.
وی نبود کادر متخصص را از مشکلات پیش رو خواند و خاطرنشان کرد: خدا شکر از نظر ساختمان به استاندارد رسیدیم اما از نظر امکانات هنوز مشکل داریم و نیاز به حداقل 4 ماشین آتش نشانی و نیروی متخصص انسانی می باشد که در این دو مورد با مشکل مواجه هستیم و می بایست اقدام به تخصص سازی مامورین آتش نشان کرد.

 

نصر اصفهانی مساحت پروژه آتش نشانی را 600 متر مربع عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پروژه در سال 1386 در دو مقطع اجرای فونداسیون و سقف و ستون توسط شرکت سارنج پارس و اجرای پروژه در قالب ظریف کاری ساختمان توسط شرکت زرین ساخت فروزان توسط پیامانکار انجام شد.

 

وی در پایان اشاره ای مختصر به برخی اعتبارات این پروژه داشت و گفت: مبلغ 2380000000 ریال پرداخت اعتبار از محل اعتبارات شهرداری، 610900000 ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و ابلاغی سازمان شهرداری های کشور و همچنین 3000000000 مجموع هزینه های انجام شده توسط شهرداری هزینه شده است.
حال آنچه دراین گفتگوی کوتاه مطرح شد خواسته شهردار این شهر در وهله اول به کادر متخصص می باشد و این درحالی است که در سال گذشته شهردار شهر هرند وکوهپایه بارها نسبت به این امر انتقاد داشته و خواستار رفع مشکل شدند.
از مسئولین ذیربط درخواست همکاری و برطرف نمودن مشکل مربوطه را داریم تا ساختمان های مجهز و مدرن آتش نشانی در نبود ماشین و کادر متخصص رو به فرسودگی نرود و دیگر شاهد حضور مامورین با لباس های معمولی و گاها حتی دمپایی در حضور ماموریت نباشیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.