سرویس: تولیدی » خبر پوششی 13:16 - پنجشنبه 20 شهریور 1393

حجت الاسلام سالک:

مدیریت واحد آب از سرچشمه زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی زیر نظر وزیر نیرو اجرایی شود/ ضرورت ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه

نماینده مردم اصفهان گفت: در صورت عملیاتی شدن کنترل‌ها در بالادست زاینده‌رود از هدررفت بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب جلوگیری شده و این میزان آب به مردم استان های اصفهان و یزد می رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی اصفهان شرق؛ نماینده مردم اصفهان امروز صبح در جلسه ی شورای اداری استان با بیان اینکه خواسته ی ما انتقال مباحث مربوط به موضوع آب اصفهان خدمت رهبر معظم انقلاب است، گفت: در سفری که ایشان در سال ۱۳۸۰ به اصفهان داشتند، هنگام عبور از کنار زاینده رود با عبا جلوی چشمان خود را گرفته بودند و فرموده بودند تحمل دیدن زاینده رود خشک را ندارند.

حجت الاسلام سالک در ادامه موضوع مباحث فرهنگی را طرح کرد و بیان داشت: فرهنگ مظلوم است و باید تلاش کنیم اقتصاد، سیاست و … بر مبنای فرهنگ تعریف شده بر پایه ی مبانی دینی تعبیه و تعریف شوند. وی تصریح نمود: اگر فرهنگ دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را از دست دهیم ضربه ی بزرگی به ما وارد خواهد شد که معلوم نیست توان حرکت در سایه ی مسائل دینی چه قدر ادامه پیدا کند و بر این اساس همه ی مسئولین باید پیگیر اجرای دغدغه های رهبر معظم انقلاب باشند.

سالک ادامه داد: رخنه ی فرهنگی ایجاد شده است و در مقابل دشمن قسم خورده ای قرار داریم که برای فروپاشی بنیان خانواده ها و خصوصا خانواده های مذهبی ما تلاش می کند. وی با بیان اینکه مسئله ی مهم نظام ما دین است گفت: پای دینمان ایستاده ایم و باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهیم و بدانیم دشمن درصدد است سبک زندگی غربی را وارد کشور کند و وظیفه ی ما مقابله با تهاجم فرهنگی است. همچنین تاکید کرد: در شرایط کنونی نسل جوان ما متدین هستند و در برابر ورود فرهنگ غربی ایستادگی می کنند اما نباید از تهاجم فرهنگی غفلت کنیم.

نماینده ی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش بعدی صحبت های خود با اشاره به این که مسئله ی اصلی اصفهان آب و آب و آب است بیان داشت: ما خواهان اعمال مدیریت واحد از مبدا زاینده رود تا تالاب گاوخونی زیر نظر وزیر نیرو هستیم و برداشت های بالای دستی نیز باید کنترل شوند ولی متاسفانه اجرای این کنترل ها ضعیف است و آقای چیت چیان باید این روند را اجرایی کند. سالک ادامه داد: در صورت عملیاتی شدن کنترل ها از هدررفت بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در بالادست جلوگیری شده و این میزان آب به مردم استان های اصفهان و یزد می رسد. همچنین انتقال آب مورد نیاز کشاورزی باید با انصاف صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: مردم اصفهان بسیار نجیب هستند و همین ویژگی مانع بحرانی شدن وضعیت منطقه شده است اما در عین حال بعضی از مردم با ما تماس گرفتند و از آمادگی خود برای دفاع از حقوقشان سخن گفتند که البته ایشان را به آرامش دعوت کردیم. وی در پایان تاکید کرد: بحران بالقوه ای در منطقه وجود دارد که ممکن است در صورت عدم اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب بالفعل شود و آن وقت همه ی کشور را در بر خواهد گرفت که هزینه ی سنگینی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.