سرویس: تولیدی » خبر پوششی 13:11 - پنجشنبه 20 شهریور 1393

استاندار در جلسه ی شورای اداری با حضور حجت الاسلام ناطق نوری:

احیای زاینده‌رود با اولویت خاص به عنوان مسئله‌ی ملی حل شود

رسول زرگر پور گفت: زاینده رود در جایگاه رودخانه ای تمدن ساز، حیات بخش و شریانی روح‌افزا با مشکلاتی روبرو است که علیرغم همه ی تلاش ها، رفع این مشکل باید مورد توجه ویژه ی مسئولین قرار گیرد.

 به گزارش اصفهان شرق؛ صبح امروز جلسه شورای اداری استان اصفهان در محل جلسات استانداری با حضور حجت الاسلام ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، استاندار، معاونین، دو تن از نمایندگان استان در مجلس و مسئولین رده بالای استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رسول زرگر پور با بیان اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور نیازمند توجه و عنایت ویژه و برخورد متناسب با شان مردم اصفهان است، گفت: زاینده رود در جایگاه رودخانه ای تمدن ساز، حیات بخش و شریانی روح‌افزا با مشکلاتی روبرو است که علیرغم همه ی تلاش ها، رفع این مشکل باید مورد توجه ویژه ی مسئولین قرار گیرد. وی افزود: از همه ی مسئولین تقاضا داریم موضوع احیای زاینده رود با اولویت خاص با عنوان مسئله ی ملی حل شود و همچنین موضوع حق آبه ها که مطالبه ای شرعی و قانونی است در فضایی آرام و تخصصی، نه بر اساس مصلحت های سیاسی که بر اساس قواعد شرع و مهندسی اقتصادی مرتفع گردد؛ همچنین طرح های اجرایی و مصوبات در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسد و جلوی برداشت های غیر مجاز در حوزه ی آبریز زاینده رود از جانب هر استان و هر فردی گرفته شود.
زرگر پور در ادامه بیان کرد: این ها همه خواسته های مردم اصفهان است که البته در طول یک ساله ی دولت تدبیر و امید تصمیمات لازم در شورای عالی آب و هیئت دولت اتخاذ شده و با سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان وارد مراحل اجرایی شده است. استاندار با بیان اینکه مردم اصفهان از روند کند اجرایی شدن طرح ها گله مند هستند گفت: خواسته ی ما این است که اجرای تصمیمات بدون توقف با سرعت پیگیری شود و این نیازمند عزم جدی است.
استاندار در ادامه با اشاره به سفر دکتر ولایتی در هفته ی گرامی داشت اصفهان خاطرنشان کرد: به گفته ی دکتر ولایتی گزارشی از موضوع آب اصفهان خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شده است و امیدواریم حضور حجت الاسلام ناطق نوری در اصفهان و گزارش های کاملی که در این موضوع به ایشان ارائه شد خدمت رهبر معظم انقلاب برسد تا ایشان هر طور که مصلحت می دانند با این موضوع برخورد کنند. وی خطاب به رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: امید است با جایگاه خاص و محافل گوناگونی که شما در آن حضور دارید برای احیای زاینده رود به ما کمک کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.